Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A szépség belülről fakad

2009. február 23. 17:43
A szépségszalonok és kozmetikák látogatása az átlagos vagy a luxus kiadások kategóriájába tartozik? Megváltozott-e az emberek hozzáállása a megjelenésükhöz?

Borszuk Andrea, a Trend Szépségház szalonvezetője kérdésünkre elmondta, hogy a vevőköre létszámában nem érezhető csökkenés, de a látogatások gyakoriságában annál inkább.
– Nagyon szembetűnő az a tendencia, hogy az emberek nagyon sok mindent otthon próbálnak elvégezni. A szalonba leginkább tisztító kezelésekre jönnek be. Egyre ritkább a komoly, nagy munka vagy akár a masszázs. Az árak nem változtak nálunk, tehát a visszaesés valószínűleg a válság hatása. A látogatóink között egyébként minden korosztály megtalálható, az arányukban sem érezhető változás.

Auerbach Mária, az Arculat Szépségszalon szalonvezetője úgy érzi, jelentősen csökkent a látogatók száma.
– Gondolkodunk egy esetleges nyitva tartás változtatáson is, hogy gazdaságosabbá tegyük a működésünket. Az emberek nálunk elsősorban test-kezelő szolgáltatásokat és a masszázsainkat keresik. Úgy gondolom, hogy a szőrtelenítést és a szemhéjfestést egyre inkább otthon végzik el. Utóbbi nagyon is veszélyes, hiszen az Egészségügyi Minisztérium előírja, hogy azt csak szakember végezheti el. Az emberek jobban odafigyelhetnének arra is, hogy mely termékek egészségesek és melyek nem.

Ulrich Dóra, a Dóri Kozmetika mesterkozmetikusa elmondta, hogy az ő részterületén, a kozmetikában decemberig nem volt érezhető jelentősebb változás. – Januárban volt egy komoly visszaesés, de a február most ismét jól alakul. Nagyon sokan próbálkoznak otthoni szépségápolással, ami olcsóbb, de sokkal veszélyesebb is. Elsősorban azok jönnek a szalonba, akiknek nagyon érzékeny a bőrük és otthon nem tudják megfelelően megoldani. Nagyon sok az olyan látogató is, akik egy otthoni balul sikerült próbálkozás után a sebeket vagy a roncsolt bőrt jönnek kezeltetni.


Korábbi cikkeinkben foglalkoztunk a gyógyszertárak, a számítástechnikai boltok, a ruhaboltok, a büfék és sörözők forgalmával, a piaci helyzettel, a veszprémiek utazási kedvével, étkezési szokásaival és a környékbeli autókereskedések tapasztalatairól  is érdeklődtünk.

Tiger Szabolcs
további cikkek

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.