Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Létezik még el nem mesélt történet

2015. augusztus 7. 12:47
A júniusban indult Ecoport magazin nem reklámkiadványként, hanem elsősorban értékközvetítőként jelent meg a Bakony-Balaton térségben. Kráml Dávid stratégiai igazgató beszélt az első benyomásokról, és arról, hogy mi lesz az Ecoport Workshop.

– Közel két hónap telt el az Ecoport magazin megjelenése óta. Milyenek az eddigi visszajelzések? Hogyan fogadta az olvasóközönség?

A fogadtatás pozitívnak értékelhető. Számomra fontos volt, hogy a térségi üzleti élet szereplőinek is elnyerje a tetszését, és az ezen kívül álló olvasóréteg is érdekesnek, inspirálónak és informatívnak találja. A visszajelzések alapján ez megvalósult. Örülünk továbbá annak is, hogy nem csak a tartalmi rész és a minőség váltott ki pozitív reakciókat, hanem a megjelenése is sok-sok elismerő, dicsérő kritikát kapott.

– Miért jött létre a magazin, milyen szemlélet alakítja a szerkesztői elveket?

Az Ecoport magazint azért jelentettük meg, mert nincs ilyen és még csak ehhez hasonló médium sem a térségben. Szemléletében mindenképpen azt emelném ki – és ez egyben saját filozófiám is –, hogy eredményeket csak úgy lehet elérni és felmutatni, ha ezt a helyben rendelkezésre álló ötletekből, tőkéből és kapcsolatokból építjük. Ez egyértelműnek tűnik, ám a valóságban sajnos nem igazán jellemző… Az Ecoport a lehetőségeket mutatja be. Olyan embereket és vállalkozásokat állít elénk, akik vagy az üzleti viszonyulásukkal, vagy értékrendjükkel mindenképpen példamutatók. Így mondhatjuk, hogy a szemlélet értékformáló.

– Volt már hasonló próbálkozás a térségben. Mivel ad többet az Ecoport?

Az Ecoport nem reklámkiadvány, amelyben olvasható pár történet kézilabdáról, utcazenéről és egy-két fesztiválról a rengeteg hirdetés között. A tendenciát megfordítottuk. A magazin elsősorban értékes tartalmat közöl olyan megjelenéssel, amelyet valóban jó kézbe fogni és lapozgatni. Csak másodsorban, a rentábilis működés érdekében értékesít hirdetési felületeket. Még mielőtt bicska nyílna bárki zsebében, hangsúlyozom, hogy a felsorolt témák a város és a térség büszkeségei, viszont azt gondolom, ennél sokkal több és még el nem mesélt történet létezik.

– Melyek a hosszú távú tervek?

Szívesen elmesélnék pár dolgot, viszont szeretnénk, ha ezek inkább az újság felületén derülnének ki. Annyit viszont szeretnék elárulni, hogy az Ecoport keretein belül – és a szemléletbe illeszkedően – szervezünk és dolgozunk is már olyan workshopokon, ahol a térség vállalkozói a lehetőségekről tájékozódhatnak – legyen ez pályázat, vagy azok kezdeti finanszírozása. Felvetünk problémákat, amelyek megoldásáról olyan vendégek beszélnek majd, akik az adott szakmában az élen járnak.

– Mire számíthatunk a következő lapszámban?

Szintén nem szeretném lelőni. Annyit el lehet mondani, hogy az első szám struktúrája alapján épül fel. Az Ecoklub-ban egy olyan vállalkozó kapott helyet, akit sokan ismernek, viszont szinte semmit nem lehet tudni az életútjáról. Gazsi Attilához hasonlóan az üzleti személete követendő példa. A Leltár című rovatban jó ötletekre alapuló, innovatív gondolkodás vezérelte vállalkozások mutatkoznak be. Beszámolunk a negyedévben megvalósult projektekről és a várható eseményekről, emellett pontosan kiderül majd, hogy mi is az az Ecoport Workshop (hol tartjuk, milyen problémákra keresi a megoldást és kik lesznek a vendégek, akik ebben segítenek). Végül a térségi gasztronómia élenjáróit bemutató rovat, a sport és az autós írásunk is érdekes témával szolgál majd.

– Mikor jelenik meg a következő lapszám?

Szeptember 15-én, és ahogy az előző is, ez is nyomtatott és online formában lesz elérhető.

Ge. Á.
Babják Tamás

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.