Gerstmár szerint "ennek három fő oka van: (1) a nyomvonal-tervezés során sokszor nem vették figyelembe a kerékpárosok valódi igényeit, nem egységes rendszerként tekintettek a tó körüli közlekedésre (2) hiányoznak a kapcsolódó létesítmények, (3) sok útszakasz nagyon rossz állapotban van, mert nincs pénz vagy akarat a fenntartására."
"Július elején beszakadt az északi part egyik fahídja egy kerékpáros alatt. A bicikliút az állam tulajdona, de a kezelés az érintett települések feladata. A szigligeti polgármester maga mondta el a baleset után, hogy nincs pénz például a fahidak felújítására sem, mert azt nem kaptak, nem kapnak az államtól. Az utak állapota ennek megfelelően sok helyen tragikus, és a veszélyes autóút felé tereli a kerékpárosokat.
A közelmúltban megszellőztették, hogy kiemelt beruházásként az állam felgyorsítja a bringa-kör felújítását. Ez mindenképp pozitív, de néhány szempontra figyelmeztetni szeretnénk a döntéshozókat."
"Az első, amit végig kell gondolnunk, hogy kiknek épül a kerékpárút, és milyen célokat szolgál. Egyaránt gondolni kell a helyiekre, akik munkába, hivatalba, orvoshoz is naponta kerékpároznak, és a turistákra, sportolókra. (...) Szükség van egy gyors közlekedést lehetővé tevő „főútra”, és ebből célszerű leágazásokat vezetni az egyes településekre. "
"Másik szempont a fenntarthatóságé, amire emlékeztetnünk kell a kormányt. Az nem megoldás, ha valaki csak az infrastruktúrára, egyszeri beruházásra gondol."
"A kerékpárutak mellett természetesen szükség van pihenő és vízvételező helyek, szervizek kiépítésére, előkészítésére is. Ezek egyben óriási marketing-lehetőséget is jelentenek, hiszen a környék látványosságait népszerűsítő marketing-tevékenységre is teret biztosítanak, és a pihenőhelyeknél a vendéglátás is garantált forgalomra számíthat."
"Hasonlóan fontos a környező települések – délre Somogy, északra a Balaton-felvidék – bekapcsolása a kerékpáros közlekedésbe. "
"Arra kérjük a kormányt, hogy a tervezett balatoni kerékpárút-fejlesztések során három szempont mindenképp jusson érvényre: a folyamatos karbantartás feltételeinek megteremtése, a kerékpáros idegenforgalom támogatása, a valós igényeket tükröző nyomvonal és műszaki megoldások. Ezek nélkül ugyanis jelentős források is csak átmeneti javulást hozhatnak, néhány évre."