A megkérdezett boltok mindegyikében elmondták: egyértelműen csökkent a vásárlók száma az elmúlt évhez képest, bár ennek okát nem feltétlenül a gazdasági válság az oka.
Az egyik belvárosi ékszerbolt eladója elmondta, náluk a karácsony utáni két hónap forgalma általában alacsonyabb az év többi részéhez képest, tehát az, hogy mennyire érinti őket a recesszió, majd a közeljövőben fog kiderülni. A hölgy hozzátette, az arany ékszerek iránt - amelyek ára egyébként jelentősen emelkedett - az akciók ellenére sem nő az érdeklődés, a vásárlók inkább az olcsóbb, ezüst kiegészítőket választják.
- Kevesebben térnek be hozzánk, és ők is inkább csak nézelődnek- mondta el az egyik veszprémi ajándékbolt eladója, és hozzátette: annak ellenére, hogy a bérleti díjuk magasabb lett, ők nem emelték az áraikat, sőt egy másik üzletükben még csökkentették is őket. A hölgy kiemelte, az emberek már nem a nagyobb és drágább dolgokat keresik, mint eddig. A legfelkapottabb termékek jelenleg a különböző illatú és formájú gyertyák, mécsesek.
A másik megkérdezett ajándéküzletben is hasonló tapasztalatokról számolt be az ott dolgozó hölgy. Elmondta, hogy az elmúlt évhez képest jelentősen visszaesett a forgalmuk, és egyértelműen látszik, hogy kevesebbet költenek az emberek és jobban meggondolják, hogy mire. Náluk is az apróbb tárgyak iránt mutatkozik nagyobb érdeklődés főként a kulcs- és tolltartókat keresik.
Korábbi cikkeinkben a szépségszalonok helyzetének jártunk utána, foglalkoztunk a gyógyszertárak, a számítástechnikai boltok, a ruhaboltok, a büfék és sörözők forgalmával, a piaci helyzettel, a veszprémiek utazási kedvével, étkezési szokásaival és a környékbeli autókereskedések tapasztalatairól is érdeklődtünk.