A 8-as főút Márkó és Herend közötti szakaszának korszerűsítése során a 2x2 sávossá bővítés mellett kiépítettek két külön szintű csomópontot (Bánd-Herend, Szentgál-Herend), zajárnyékoló falat és egy gyalogos aluljárót. Ezeken kívül lebontottak és átépítettek két hidat, valamint buszmegállóval ellátott kétoldali leállóhelyet hoztak létre.
Dr. Navracsics Tibor az átadóünnepségen kiemelte, hogy a 2006-ban elhunyt Horváth Balázs, a térség néhai országgyűlési képviselője az, aki igazán sokat tett a 8-as útért. Ő életében azért dolgozott, hogy a 8-as gyorsforgalmi út legyen, és hogy a Veszprém megyeiek korszerű és biztonságosabb módon legyenek bekötve Európa vérkeringésébe. Az uniós biztos kifejtette: nehéz 25 éves története van az útfejlesztésnek, pedig nincs olyan érv, ami valaha ellene szólt volna.
Az átadott szakasz mostantól az agglomerációban lakók könnyebb, gyorsabb és biztonságosabb közlekedését szolgálja. A megújuló 8-as út az európai gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő térségébe, Dél-Németországba, Észak-Olaszországba, Svájcba és Franciaországba visz minket, amely a magyar vállalkozások számára is piacot, beszállítási lehetőséget és munkalehetőséget jelent, emiatt nem csak kistérségi beruházásról, hanem az egész magyar nemzetgazdaságra ható nagyberuházásáról van szó - fogalmazott.
Jánszky László, Herend polgármestere kiemelte, hogy a vidéki kisváros életében rendkívül sokat jelent az elkerülő megépítése, hiszen gyorsabban közelíthető meg a megyeszékhely, ami rendkívül megkönnyíti az ingázók dolgát. Emellett megmutathatja a kistelepülésben rejlő lehetőségeket is a vállalkozások, cégek számára.
A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel tájékoztatása szerint Veszprém megyében 28,7 kilométeren fejlesztik a 8-as számú főutat, Székesfehérvár és Herend között öt helyszínen. A székesfehérvári elkerülő 2016 nyaráig, a várpalotai elkerülő szakasz 2017-ig megvalósul.
A beruházás számokban
- utazási sebesség 110 km/h
- 2 híd bontása és átépítése a bándi pataknál és a Séd pataknál
-1 gyalogos aluljáró Bándnál
-2x2 forgalmi sáv középső fizikai elválasztó sáv
-2,5 km hosszú zajárnyékoló fal
- 674.115 köbméter földmunka
- 25.297 köbméter aszfaltburkolat
- 9817 négyzetméter zajárnyékoló fal
- 87000 négyzetméter véderdő
- 67.540 négyzetméter füvesítés