A mai, folyamatosan változó világban fontos, hogy az információk minél gyorsabban eljussanak azokhoz, akiknek szólnak – mondta el Porga Gyula a fesztivál megnyitóján. A polgármester szerint a XXI. század kommunikációs csatornái mára elengedhetetlenek a közigazgatásban, a civil és a vállalkozói szférában is.
Klausz Melinda, a rendezvény ötletgazdája és szervezője szerint a marketinghez kapcsolódó hiánypótló szakmai rendezvény a helyi szintű kapcsolatépítést, az együttműködést, az együttgondolkodást és az ismeretek fejlesztését, növelését tűzte ki céljául. A konferencia előadói olyan, a megyéből származó, vagy ide kötődő marketingvezetők, ügynökségi munkatársak, menedzserek, akik a marketinget értékteremtésre és együttműködésre kívánják felhasználni.
Idén júniusban Veszprém városát a Magyar Marketing Szövetség Városmarketing gyémánt díjban részesítette arculattervezés kategóriában – fogalmazott a városmarketing szerepéről tartott előadásában Porga Gyula.
A polgármester szerint csak akkor lehet jó egy város marketingtevékenysége, ha az ott élő emberek igényeit kiszolgálja, és olyan feltételeket és lehetőségeket biztosít számukra, amelyek kötődést váltanak ki és hosszútávú tervezésre ösztönzik őket. Ehhez a város versenyképes gazdaságának növelésére, a befektetők idevonzására és a térség turisztikai vonzerejének növelésére van szükség.
Az egész napos konferencia előadói többek közt a városmarketing, a tartalommarketing, a geolokációs hirdetéskezelés, a márkaépítés, a marketingetika és a közösségi média kereskedelmi szerepét mutatták be a résztvevőknek.