Dr. Markovszky György, a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke köszöntötte a megjelenteket. Kifejtette: a megye gazdasági lemaradása a régió más megyéihez képest elsősorban azért szembeötlő, mert Fejér és Komárom-Esztergom megye úthálózata kedvezőbb, a fejlődés egyértelmű kerékkötője a nyolcas út korlátozott áteresztőképessége.
Porga Gyula veszprémi polgármester szerint a nyolcas út fejlesztése mozgatja meg a legtöbb embert – gazdasági társaságok vezetőit, polgármestereket – megyénkben. A városvezető az internethez hasonlította a közúthálózatot: ahogy egy település ellehetetlenül internet-kapcsolat nélkül, úgy bénul meg a kellő úthálózat nélkül is. A közlekedési infrastruktúra jelenlegi állapota egyértelmű gátja a fejlődésnek, ezért mindent meg kell tenni, hogy minél hamarabb változást érjünk el.
Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára azt ajánlotta az önkormányzatok és a tervezők figyelmébe, hogy a minisztérium tapasztalatai szerint számos szükségtelen projektelemet próbálnak bezsúfolni az infrastruktúra-fejlesztésekbe, ami jelentősen megdobja a projektek költségvetését. Hasonló problémát jelzett előre az intermodális csomópontokkal kapcsolatban is: míg reálisan kétmilliárd forintot tudnak biztosítani egy-egy városnak erre a célra, az eddig beérkezett megvalósíthatósági tanulmányok átlagosan 8-12 milliárdos költségvetést vetítenek előre.
Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató helyettese a nyolcas út fejlesztésének megyénket érintő munkafolyamatairól számolt be. Eddig a Várpalota és Veszprém közötti két szakaszt adták át, illetve a Márkó-Herend elkerülőt.
A várpalotai elkerülő első ütemét az inotai csomópont és az ősi út között 2017 decemberére adnák át a forgalomnak. A szakasznak jelentős műtárgyigénye van, vasúti szakaszokat építenek át, jelenleg az inotai csomópont kialakításán dolgoznak, a földmunkák zajlanak.
Előkészítés alatt van a várpalotai elkerülő második szakasza az ősi utcától a pétfürdői csomópontig. A tervek kész vannak, jelenleg a területszerzés zajlik. Nagy lélegzetvételű projekt lesz a veszprémi elkerülő, ami egy jó 12 kilométeres szakaszt ölel fel öt külön szintű csomóponttal. A szakasz elkészülési határidejével kapcsolatos kérdésre nem érkezett pontos válasz, a fizikai kivitelezés kezdetének időpontja sem ismert.