Dobok Józsefné annak idején a busz pártolói között volt, de csalódott a megvalósításban:
- Nem gondoltunk arra, hogy ott csak az utca két végén lesz megálló. Rettenetesen messze vannak és mi nyugdíjasok nem tudunk sokat gyalogolni.
Marton László nyugdíjas az Avar utcában lakik, nagyon közel az egyik új megállóhoz.
- Mi is direkt kértük, hogy induljon erre busz. A város ezen része kiesett a forgalomból, egy kilométert kellett gyalogolni a legközelebbi megállóhoz. A környékbeli nyugdíjasok mind örülnek az újításnak. A szomszédom, akinek a háza előtt van a megálló, egyenesen velünk jött még annak idején, hogy legyen busz. A zajra fel sem ébredek, a környék se lett szemetesebb, hiszen erre rendes emberek laknak.
Ihász Istvánné nem volt a kérelmezők között, de helyeselte a kezdeményezést:
- Mivel a Dózsavárosban nincs rendes bolt, csak egy-két kisbolt, ezért előny, hogy könnyebben közelíthetjük meg a bevásárlóközpontokat. A zaj sem zavar, nap mint nap járnak erre nagy teherautók is.
Egy nevét nem vállaló lakos, aki a busz ellen van, a következőképp összegezte véleményét:
- Eddig nem volt itt buszjárat, most hirtelen lett, engem ez zavar. Hangos, mindig észreveszem, ha erre jön. Azt gondolom, azok az emberek, akik igénybe veszik a járatot, könnyebben teszik túl magukat a zajnövekedésen.
Péterné Rózsa Mária, a választókerület képviselője szerint nincs probléma.
- Kezdeményeztem egy lakossági fórumot. A járat eddig a Táncsics utcán ment a központba, most pedig átkerült az Avar és a Juhar utcába, hogy az ott lakók is bekapcsolódhassanak a közlekedésbe. Nem tudtuk biztosan, hogy milyen lesz a kihasználtsága, ennek kiértékelésére került sor a fórumon. A visszajelzések alapján egyértelműen szükség van rá. A Volán képviselői is részt vettek a fórumon, elmondták, a 13-as a legjobban kihasznált járat. Panaszok ugyan érkeztek, hogy az egyik lakóház előtt van a megálló, az ott lakók szerették volna, ha átrakjuk a megállót, de ők nem vettek részt a fórumon. Természetesen nyitottak vagyunk a változásra, ezért javasoltunk egy másik helyet is. Felvetődött, hogy a két megálló távol van egymástól, kellene még egy a Juhar utcában. Az útszakasz viszonylag keskeny, az autósok és a buszok nem férnek el egymás mellett, tehát kompromisszumra van szükség. Fél év kell arra, hogy kiértékeljük a helyzetet, de nem lehet olyan döntéseket hozni, ami mindenkinek egyaránt jó.


