A kezdeményezéshez önkormányzatok, civil szervezetek, egyesületek is csatlakoznak, lelkes önkéntesek pedig saját akcióötleteiket megvalósítva hívják fel a figyelmet a hulladék keletkezésének megelőzésére, a keletkezett mennyiség csökkentésére, a termékek újrahasználatának, valamint az anyagok újrahasznosításának fontosságára.
Czaun János önkormányzati képviselő, az elnök Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék-kezelési Önkormányzati Társulás elnöke úgy véli, a környezetvédelem egy minden embert érintő kérdés, így roppant fontos, hogy Veszprém támogassa a kezdeményezést. November 25-én, szerdán 150 általános iskolás tanulónak nyílik egyedülálló lehetősége, hogy látogatást tegyen a királyszentistváni hulladékkezelő üzemben, és végigkísérhesse a különböző folyamatokat. A királyszentvistvánit jelenleg az ország legkorszerűbb hulladékfeldolgozójaként tartják számon. A projekt keretein belül külön buszokkal oldják meg a gyerekek utaztatását.
Nagyné Kozma Ildikó, a Bakony-Balaton Környezetvédelmi Oktatóközpont vezetője elmondta, hogy Veszprém élen jár a fenntarthatóság és a környezettudatosság terén. Ezt bizonyítja, hogy valamennyi veszprémi óvoda úgynevezett „Zöld óvoda”. Ezekben az intézményekben a kicsiket próbálják minél korábban megtanítani a szelektív hulladékgyűjtésre és a tudatos vásárlási magatartásra, ami kevesebb hulladékot eredményez a háztartásban.
Veszprémben továbbá az általános iskolák nyolcvan százaléka büszkélkedhet az „Ökoiskola” címmel. Ezek a következők: Báthory István Általános Iskola, Botev Általános Iskola, Veszprémi Cholnoky Jenő Általános Iskola, Bárczi Gusztáv Általános Iskola és Speciális Szakiskola, Rózsa Úti Általános Iskola, Padányi Katolikus Iskola és a Veszprém-Gyulafirátóti Gyulaffy László Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola. A Kossuth Lajos Általános Iskola idén fogja benyújtani a pályázatát.
A Deák Ferenc Általános Iskola és a Szilágyi Erzsébet Keresztény Általános és Alapfokú Művészeti Iskola pedig ezen felül az „Örökös Ökoiskola” titulus birtokosa is.
A tendencia azt mutatja, hogy az általános iskolás korosztály a legfogékonyabb és a legérzékenyebb réteg, ezért célozza őket a kezdeményezés. A szervezők remélik, hogy a gyerekek a hétköznapi családi életbe is át tudják ültetni az iskolában és óvodában látottakat.


