Az érdekvédő szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy míg a taxikat évente többször is átvizsgálják, így csak "kifogástalan műszaki állapotú autókkal" fuvaroznak, az Uber vállalkozóinak gépkocsijait senki nem ellenőrzi, "a műszaki állapotuk nem érdekel senkit, (...) a gumik állapota sem".
A taxisszakszervezet a Karsai Katalin kommunikációs vezető által jegyzett állásfoglalásában hangsúlyozta: míg az Uber-vállalkozáshoz "elég egy kósza ötlet", addig ahhoz, hogy sárga taxis lehessen valaki, komoly befektetés szükséges. Véleményük szerint ezért sérül a versenyegyenlőség elve, hiszen az Uber azért lehet olcsóbb, mert a taxisokat köti a kötelező tarifa, amelyet - mint írták - nem ők akartak.
Megemlítették azt is, hogy az Uber-gépkocsivezetők egészségi, mentális állapotát nem ellenőrzik, a taxisoknak azonban komoly pályaalkalmassági vizsgálaton kell átesniük. "Az Uber nem működik jogszerűen, hiszen az elmúlt évben egy kormányrendelet megtiltotta az általuk használt alkalmazást. Joggal várjuk el tehát a törvény alkalmazóitól, hogy a törvényalkotók akarata szerint járjanak el" - olvasható a közleményben.