Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

A buszsofőrnek is lehet rossz napja

2016. január 20. 15:03
Nincs rosszabb annál, mikor az ember reggel késésben van, felszáll a buszra, és még sofőr sem úgy szól hozzá, ahogy elvárná. Mint minden embernek, nekik is indulhatott rosszul a nap.

A bosszantó inkább az, amikor a fenti sorok mindennapossá válnak. Több olyan olvasói levelet is kaptunk már, és ismerősöktől is halljuk, hogy a helyijáratos buszsofőrökre panaszkodtak Veszprémben.

Íme néhány közülük:

Egy idős néni leszálláshoz készülődött a buszon. Ahogy ilyenkor kell, megnyomta a jelzőgombot. A világító jelzőfény ellenére a buszsofőr lassítás nélkül kerülte el a buszmegállót. Ekkor az utasok közül többen szóltak a sofőrnek, hogy állítsa meg a buszt, ő azonban csak ennyit felelt: talán jelezni kellett volna! Mi ez ha nem bunkóság?”

Itt egy másik:

Hosszú évek óta először kényszerültem helyijáratra. Fogalmam sem volt, hogy mennyibe kerül mostanság egy buszjegy, de biztos voltam benne, hogy tudnak vissza adni egy ötezresből. Hát nem így történt. Jegyváltáskor szerencsére segítségemre sietett egy fiatal hölgy, így én is menetjegyhez jutottam, és az akkor már rendkívül ideges buszsofőr is abbahagyta a morgást.”

A fentieknél vannak cifrább levelek és tapasztalatok, ezért levélben fordultunk a veszprémi közösségi közlekedést tavaly óta lebonyolító Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (ÉNYKK) sajtóosztályához. Arra voltunk kíváncsiak, hogy sofőrjeiket valamilyen formában felkészítik-e a konfliktusok kezelésére.

Kiderült, hogy az ÉNYKK Zrt. autóbuszvezetői és közúti ellenőrei évente legalább egy alkalommal 8 órás oktatásban részesülnek.

Ezeken a képzéseken többek közt megismerkednek fogyatékkal élők, illetve kisgyermekek és idősek utazásával kapcsolatos tudnivalókkal, az oktatások keretén belül ismertetjük velük az esetlegesen problémás Utasok kezelését, hangsúlyozva, hogy Társaságunk minden körülmények között elvárja a kulturált és higgadt viselkedést”- mondták el kérdésünkre.

Álláspontunk szerint az Utasokkal kapcsolatba kerülő munkavállalók magatartása a közösségi közlekedés társadalmi megítélését erőteljesen befolyásolja, emiatt évről-évre egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk munkatársaink oktatására, konfliktuskezelésére.

Célunk, hogy a munkavállalók felismerjék a különböző konfliktushelyzeteket és az oktatások keretén belül, ún. szituációs gyakorlatokban elsajátítsák a nehéz, nem ritkán indulatoktól fűtött helyzetek megfelelő kezelését, az esetlegesen előforduló érzelmek, vélemények, előítéletek problémamegoldó erővé alakítását.

A válasz és a tapasztalatai alapján Önnek mi a véleménye?

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.