Egy olvasónk juttatta el hozzánk az alábi levelet, melyben az egyik telemédia-szolgáltatóval kapcsolatos tapasztalatairól ír.
"Több bosszantó dolog is történt velünk a mostanában a tévénkkel, pontosabban az UPC szolgáltatásunkkal kapcsolatban. Három hete csak úgy egyik pillanatról a másikra megváltoztak a csatornák. Egyik helyet cserélt a másikkal, vagy teljesen eltűnt a helyéről. Én beállítani nem tudom, telefonon problémát bejelenteni a lehetetlenség kategóriája, ezért elmenetem a plázában található UPC irodába, és ott jelentettem be. Kijöttek, beállították, és minden visszakerült a helyére. De ez nekem pénzembe került. Miért? Nem tudom. Én nem tehettem semmiről!
Másik, a négynapos hétvége első napján kislányom nézi a mesét, egyszer csak kiabál, nincs jel, nincs adás. Aztán visszajött a jel, csakhogy nem tudtam mozgatni a távirányítóval a szerkezetet. Csak kézzel sikerült, közvetlenül. De gondoljon bele a 507 csatornára átlépni nem olyan könnyű mutatvány így! Hétfőn bementem az irodába, mert telefonon most sem sikerült bejelentenem. Majd elvittem a távirányítót, talán az a hibát. Eredmény: semmi. Kijöttek szerdán, újra programozták, azóta jó.
Kedvesek voltak, ezzel semmi gond! Csak a szolgáltatás minőségével!. Hogy lehet, hogy a csatornák helyet változtatnak, eltűnnek? Hogy lehetséges, hogy egyszer csak elmegy a jel, és nem lehet használni a távirányítót?"
Levelét továbbítottuk a UPC Magyarországnak, akik nyitottan fogadták megkeresésünket, és ígértetet kaptunk arra, hogy utánajárnak az ügynek. Miután ez megtörtént, a következő választ kaptuk tőlük:
2016. március 3-tól Veszprémben és vételkörzetében a UPC televíziós csatornakiosztása megváltozott, ennek következtében néhány csatorna új frekvenciára került. A változásról a UPC weboldalán már február 26-tól tájékoztattuk ügyfeleinket. A csatornakiosztás megváltozása általában automatikusan megtörténik ügyfeleink készülékein, de bizonyos tévékészülékek esetén előfordulhat, hogy újra kell hangolni a csatornákat. Ha előfizetőink azt tapasztalják, hogy bármelyik csatorna hiányozna, javasoljuk, hogy első lépésként végezzenek automatikus csatornakeresést, vagy a készülék menüjében válasszák a „gyári beállítások visszaállítása” lehetőséget. Kollégáink a vezetékes telefonról ingyenesen hívható 1221-es ügyfélszolgálati telefonszámon távsegítséget is nyújtanak ehhez. Amennyiben a keresett csatornákat így sem sikerül behangolni, lehetőség van arra, hogy helyszíni kiszállást kérjenek ügyfeleink, ami viszont már nem ingyenes szolgáltatás – erről a tényről az olvasói levelet küldő ügyfelünket előzetesen tájékoztattuk.
A másik problémával kapcsolatban, a rendelkezésünkre álló információk alapján elmondhatjuk, hogy a „nincs jel” hibaüzenetet központi hiba vagy a központi elosztóegységnél előforduló hirtelen jelcsökkenés okozhatja, amelynek következtében a médiaboxot a távirányítóval nem lehet vezérelni. Ha ügyfeleink ezt a hibát tapasztalják, kérjük, mielőbb jelezzék azt nekünk a 1221-es ügyfélszolgálati telefonszámon, mert csak ebben az esetben tudjuk kivizsgálni és elhárítani a problémát.