Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Pont jó lesz?

2016. július 26. 10:11 // Forrás: mti
Ma este hozzák nyilvánosságra az idei felsőoktatási felvételi ponthatárokat. A diákokat Veszprémben a Pannon Egyetemnél várják ponthatárváró rendezvénnyel este hattól.

A szeptemberben induló felsőoktatási képzésekre 111 162-en jelentkeztek. Közülük a legtöbben - 72 371-en - első helyen alapképzést jelöltek meg, osztatlan mesterképzést 11 201-en, felsőoktatási szakképzést pedig 6440-en választottak első helyen. A felsőfokú végzettségű felvételizők közül 21 150-en mesterképzésre jelentkeztek első helyen.

Ösztöndíjas képzésekre 95 883-an szeretnének bekerülni, míg az önköltséges képzési formát 15 279-en jelölték meg elsőként. Idén legfeljebb hat jelentkezési helyet lehetett megadni, ebből díjmentesen három szak szerepelhetett a listában. A jelentkezési adatokat nézve elmondható, hogy a felvételizők átlagosan 3,3 képzésre nyújtottak be jelentkezést.

A legtöbben első helyen a gazdaságtudományi, a műszaki és a pedagógus képzési terület valamely szakját jelölték meg.

A legnépszerűbb alapképzésnek első helyen a gazdálkodási és menedzsment, második helyen az óvodapedagógus, harmadik helyen pedig a mérnökinformatikus képzés bizonyult. Az informatikai képzési területről a legnépszerűbb alapképzések között a mérnökinformatikus mellett a programtervező informatikus, a műszaki képzési területről pedig a gépészmérnök és a villamosmérnöki képzés is szerepel.

Alap-, osztatlan képzések és felsőoktatási szakképzés esetén a felvételi összpontszámot, vagyis a rangsorolás alapjául szolgáló eredményt 400+100 pontos rendszerben számítják ki. A pontszámítás alapját a tanulmányi pontok (maximum 200 pont), az érettségi pontok (maximum 200 pont), valamint a többletpontok (maximum 100 pont) képezik.

A felvételi ponthatár elsősorban az adott képzésre jelentkezők felvételi összpontszámát, az általuk megjelölt jelentkezési sorrendet és az adott szakra felvehető kapacitásszámot figyelembe véve, meghirdetett képzésenként születik meg, ez a besorolási, illetve a felvételi döntés alapja. Az állami ösztöndíjas és az önköltséges felvételi ponthatár egy adott meghirdetett képzésre vonatkozóan főszabályként azonos, de bizonyos esetekben eltérhet egymástól. Az, aki eléri a felvételi ponthatárt, besorolást nyer, illetve felvételt nyerhet, aki nem éri el, az nem vehető fel az adott jelentkezési helyre.

Az emberi erőforrások minisztere a nemzeti felsőoktatási törvény alapján több alapképzési és osztatlan mesterképzési szakon az állami ösztöndíjas képzésre történő felvételhez szükséges követelményt (minimumpontszámot) határozott meg azzal, hogy egyes esetekben - a szakos kapacitás okán - az előre megállapított ponthatár lefelé és felfelé is módosulhat.

vehir.hu
további cikkek
Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Digitális eszközökkel a jövő oktatásáért: laptopokat kaptak az 5. és 9. évfolyamos diákok Újabb lépést tett a magyar oktatási rendszer a digitalizáció felé: immár negyedik alkalommal osztottak ki számítástechnikai eszközöket az iskolások számára kormányzati támogatásból. A program keretében országszerte 125 ezer laptopot kaptak az 5. és 9. évfolyamos tanulók, amelyek tabletként is funkcionálnak. A diákoknak csupán igényelniük kellett a gépeket, és mindenki, aki jelentkezett, meg is kapta az eszközt. 2024. november 28. 12:20 Mestereket avattak az Iparkamarában közélet Mestereket avattak az Iparkamarában Huszonégyen vehették át mesterlevelüket kedd délelőtt a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénytermében. 2024. november 26. 14:29 125 éves a herendi iskola közélet 125 éves a herendi iskola Fennállásának 125. évfordulóját és az új épület felavatásának félévszázados jubileumát ünnepelte pénteken a Herendi Német Nemzetiségi Általános Iskola. 2024. november 16. 14:51 Nemcsak kockázat, lehetőség is lehet a médiahasználat a gyerekek fejlődésében Pannon Egyetem Nemcsak kockázat, lehetőség is lehet a médiahasználat a gyerekek fejlődésében A digitális eszközök és az online tér általában úgy jelennek meg a közvélekedésben, mint a gyerekek fejlődését fenyegető tényezők, pedig több módszert is ismer már a pedagógia, amikor ezeket a kompetenciafejlesztésben is sikeresen lehet alkalmazni. A Nemzeti Média- És Hírközlési Hatóság (NMHH) a Pannon Egyetemmel közösen szervezett konferenciát, ahol elsősorban ezeket a módszereket mutatták be, de kiderült az is, hogy egy egyszerű család életét hogyan teheti harmonikusabbá, ha tudatosan használják a mesterséges intelligencián alapuló eszközöket és alkalmazásokat. 2024. november 13. 21:06

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.