A cég a Bank Austria egy felméréséből készült szórólapokkal lepte el Bécset, melyek szerint az euró vásárlóértéke (a forint gyengeségének is köszönhetően) 65 százalékkal magasabb Magyarországon, mint Ausztriában.
A szlovákok már jönnek
Amióta Szlovákia átvette az eurót, s ezzel párhuzamosan a forint mélyrepülésbe kezdett, gyakorlatilag minden olcsóvá vált a szlovák polgárok számára. A 300 forintos eurókurzusból kiindulva már 10 forintot érne a decemberben megszűnt korona egy egysége - korábban 8-8,30 forint volt a kurzus. Ilyen árfolyam mellett minden termék olcsóbbnak számít, ez az árkülönbség még a gépkocsiknál is vonzóvá teheti a magyar piacot (még az adók leszámítása után is).
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete márciusban megkezdte a „Verdoppeltes Urlaubsbudget" (Nálunk pénze duplán számít) kampányát, amely az euró igen magas magyarországi vásárlóértékét állítja fókuszba. Az ennek megerősítéséről szóló Bank Austria táblázatot felhasználva most gerillakampányt is indítottak.
Az osztrák főváros forgalmas pontjain mindenütt az euró magyarországi kiemelkedő vásárlóértékét szemléltető összehasonlító táblázatba botlanak a járókelők. Utcai eligazító táblákon, buszmegállókban, autók ablaktörlője alatt, fizető automatákon, telefonfülkékben, a becsületkasszás újságstandokon, falatozók környékén, kölcsönzős kerékpárokon és még számtalan más helyen tűnik fel a Magyarország elsőségét hirdető táblázat. Feltűnően sok étteremben, szállodában, kávéházban, szórakozóhelyen is „ottfelejtettek" a szórólapokból.
A forint tavaly augusztusban rekorderős volt, az euró ára hosszabb ideig 230 forint körül mozgott, sőt, e szint alatt is járt (a tavaly eltörölt árfolyamsáv erős széle 240 forintnál volt). Ehhez képest az idén elért 320 forint közeli árfolyamszintek 33 százalékos leértékelődést jelentenek, azaz alapvetően a gyenge forint áll amögött, hogy az osztrákok eurójának vásárlóértéke jelentősen megnőtt.