A nap mint nap autóval közlekedők tapasztalhatják: nem egyszerű parkolóhelyet találnunk Veszprémben, végképp nem a vágyott cél közelében. Ha pedig sikerül, nem olcsó mulatság. A következő néhány évben azonban megváltozhat a helyzet.
- A parkolóhelyek számát kormány- és önkormányzati rendelet szabályozza: alapvetően minden lakáshoz kell rendelni 1 parkolóhelyet és minden üzlethez, forgalmat gerjesztő intézményhez határozott számú várakozóhelyet biztosítani. Az új beépítésű területek azonban bizonyították, hogy ez ma már kevés – summázza a helyzetet Czaun János, a parkolásfejlesztési koncepció előterjesztője. A hivatal felmérése szerint Veszprémben több mint 20'000 parkolóhelynek kellene lennie, ennél azonban több mint 8'000-rel kevesebb van.
- A belvárosban és a lakótelepek területén felszíni parkolókat már nem igen lehet kialakítani, így marad a költséges parkolóházak és mélygarázsok építésének lehetősége. A vizsgálat arra is rámutat, hogy egyes részeken, többek között az Ördögárok, Stadion utca, Hóvirágtelep, Egry lakótelep területén az elöregedett lakosság miatt az autók száma jelenleg alacsony, de pár év múlva, a lakosság cserélődésével "robbanásszerű" parkolóhelyhiány várható.
A városban egyértelműen nincs elég parkolóhely – osztja meg velünk véleményét Sudár László a közüzemi vállalat parkolási üzemének munkatársa. A büntetésekkel kapcsolatban hozzáteszi: - Naponta 8-10 esetben kell az autókra kihelyezni a "csomagot". Sokan arra hivatkoznak persze, hogy nem volt náluk elég apró vagy siettek. Természetesen eltekintünk tőle, ha a kórháznál sürgős ügy miatt kell megállni. Általánosságban úgy tapasztaljuk, ha büntetésre kerül sor, befizetik a bírságot, olykor több figyelmeztetést kapnak, de kevés ügy jut el végrehajtásig.
Általánosságban nem vészes a helyzet – értékeli egy nevét nem vállaló veszprémi lakos. - Szinte mindig lehet találni parkolóhelyet. Ami szörnyű, az a parkolójegy ára. És előfordult már velem az is, hogy nem működött az automata. Ha ilyenkor megbüntetik az embert, kihez fordulhat?
Ahhoz képest, hogy a parkolók nincsenek jól kialakítva, nagyon drágák - véli Skorád István. - De az emberekkel is baj van: sokáig dolgoztam betegszállítóként és nem egyszer tapasztaltam, hogy sokan a kórháznál hagyják az autójukat, miközben semmi dolguk sincs ott. Eközben én nem tudtam hol megállni.
A parkolásfejlesztési koncepció előterjesztése a cikkhez csatolva.