A megbeszélésen a polgármesterek vezette fórumon elsősorban nézeteiket szerették volna egymáshoz közelíteni. A több órás megbeszélést követően Keszey János (Balatonalmádi), Debreczenyi János (Veszprém), Iványi András (Szenkirályszabadja) és Szedlák Attila (Litér) tartott sajtótájékoztatót, melyen elhangzott, hogy az eszmecsere kulturált mederben zajlott, de szükségesnek tartják, hogy a későbbiekben folytassák a közelítő tárgyalásokat. Keszey János elmondta, hogy a négy település megjelent képviselői áttekintették az előzményeket, ám jelenleg a környezetvédelmi hatóságok térfelén „pattog a labda”, vagyis az érintettek várják a szükséges hatástanulmányokat, szakvéleményeket.
Megállapodásról azonban még korai lenne szólni – mondotta –, mert egyelőre nagyon messze vannak még egymástól.
Debreczenyi János megemlítette, hogy március 18-án tárgyalt már Keszey Jánossal, s a megbeszélések „korrekt mederben folytak”, akárcsak a mostani, négyoldalú találkozón. Hangsúlyozta: egyik település részéről sem hangzott el, hogy nem akarnának repülőteret. Inkább azt vizsgálták, miképp lehet azt megvalósítani. Hozzátette: két hónap múlva ismételten összeülnek, de akkor már a beruházókkal és azok szaktanácsadóival tartják meg a fórumot. A cél az, hogy az érintett térség lakosságával is el tudják fogadtatni a repülőtér tervét.
Iványi András a repülőtér beindításának feltételeit sorolta fel. Azzal érvelt, hogy a 2008 szeptemberében elfogadott rendezési tervet követően tudták csak a kérelmeket beadni a szakhatóságokhoz, ez is a késedelem egyik oka. Az, hogy a rövidesen várható szakhatósági eredmények milyen befolyással lesznek a projektre, „jót és rosszat is tartalmazhat”. Hozzátette azt is, hogy lakossági körökben széles tiltakozás folyik a reptér ellen.
Szedlák Attila megismételte: mind a négy település „reptér-párti”, s Litért különösen érinteni a kiemelt beruházás, mert a reptér mellett területtel rendelkeznek, így érdekeltek a beruházás folytatásában.
Újságírói kérdésre válaszolva Debreczenyi János elmondta, hogy a befektetők távolmaradását az érintettek kérték. Hozzátette: sem Almádi sem Szentkirályszabadja nem kéri az eredeti szerződés módosítását, mert annak beláthatatlan vonzatai lennének.
Iványi András pedig arra utalt, hogy a leszállópálya jelenlegi állapotában nem alkalmas nagy gépek fogadására. A lakosság megnyugtatása érdekében azt is elmondta, hogy csak nappali repülésekhez járul hozzá a település. A többször is kért pályaelfordítás kapcsán kijelentette: az számos más település tiltakozását jelentené.
Keszey János leszögezte: a pálya elfordításának szükségességét az idő dönti el. Ebből származik ugyanis a legtöbb probléma, vita, ám ha összevetjük a felújítás és a meghosszabbítás (500 méterrel meg kell hosszabbítani a 8-as út irányába a pályát) költségeit, lehet, hogy a 180 fokkal elforgatott fel- és leszállópálya költségei sem lennének magasabbak.

