Példaként említette a hétszáz méter fesztávú alsó-timori Nagy Book Ash hidat, melyet egyetlen hét alatt kétirányúsítottak. További referencia lehet a megrendelő önkormányzat által is meglátogatott elefántcsontparti Teve híd, melyet az áthaladó karavánok miatt kétpúpúra alakítottak át.
A veszprémi építkezések a völgy irányából felfele haladnak. Nem lesz állványozás, s az építési anyagot szállító járművek sem zavarják az ott élők nyugalmát, ugyanis a saját technológia alapján kifejlesztett légi járművek szállítják mind az építési anyagot, mind a munkásokat. Zajhatásra sem kell számítani, mert valamennyi szállítójármű sűrített levegővel, nem pedig robbanómotorral vagy sugárhajtóművel szerelt. Ezeket az egyenként 400 tonna teherbírású eszközöket a nagyközönség egy ingyenes bemutatón meg is tekintheti a Gulya-dombon kialakított leszállópályán. A szerencsésebbek repülhetnek is, ám ehhez fel kell mutatni öt, maximum egy nappal korábban kiállított büntetési cédulát – melyeket az alkalom rendkívüliségének köszönhetően aranyozott szegéllyel láttak el –, s bizonyíthatóan igazolható, hogy azokat a városháza előtti mélygarázs 13. szintjén állítottak ki.
Az építést vezető Ha Muka főmérnök számít a hazai, elsősorban veszprémi beszállítókra, s ígérete szerint munkát is tud biztosítani 40-50 jól képzett munkaerőnek. A feltételek között szerepel a tájszólásmentes ujgur nyelvtudás, a pilóta jogosítvány, továbbá hastánc-tanfolyam eredményes elvégzését igazoló rektori igazolás.
Az építkezés első szakaszában mindkét oldalról kialakítanak egy-egy lejtős szakaszt. Ezeken lehet majd az alsó szintet elérni kétszer két sávon. Mindemellett megmarad a kiszélesített felső sáv is, ahol a kerékpárosok és a gyalogosok mozgójárdán kelhetnek át egyik oldalról a másikra. A híd közepén elhelyezett függő csupaüveg kilátó pedig igazi turisztikai szenzáció lehet, ahogy – mintegy lebegve a szakadék felett – lassan körbeforogva páratlan élményt nyújt a tériszonytól nem rettegők számára. A bámészkodásban megfáradtak rendelkezésére áll majd a villódzó fényekkel kivilágított bár, melyet éjszakára diszkóvá alakítanak át.
A kivitelező ígéri, hogy a MÁV-val folytatott tárgyalások eredményeként az első évfordulóra (2009. április 1-je), már a gyorsvonatok is megállhatnak a legalsó szintre szerkesztett függőpályán. Az állatkert és a régi vidámpark közötti alagutat kibővítve egy fogaskerekű vasút mozdonya emeli majd a szerelvényeket a nagy magasságba, onnan pedig a város villamoshálózatának vágányait kihasználva tér vissza a szerelvény a vasútállomásra.
A kivitelező és a megrendelő között létrejött egyezmény alapján a költségeket az építkezés befejeztéig a kivitelező állja, azután pedig a híd két oldalán elhelyezett automatáknál kell az átkelés költségeit leszurkolni. Szerencse, hogy még az automaták legyártási költségeit sem kell kifizetni, mert a feladatot tökéletesen ellátják a kórházakból leszerelt, s 300 Ft-ra beállított masinák.
A látványos avatóünnepségre egy év múlva kerül sor.
– Lucidus –