Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2025. január 23. Zelma
Veszprém
0°C
2025. január 23. Zelma
Veszprém
0°C

A VKSZ Zrt. működtetné a helyi járatokat 2019-től

2017. április 27. 3:00
Saját kezébe venné az önkormányzat a helyi tömegközlekedést, a csütörtöki közgyűlésen már konkrét terveket is ismertettek.

A helyi közösségi közlekedés helyzetének rendezése már évek óta visszaérő téma az önkormányzat munkájában. Miután a korábban kiírt hosszú távú pályázatokra nem érkezett elfogadható ajánlat, a város több alkalommal is csak kétéves szerződést kötött a Balaton Volánnal, illetve jogutódjával, az Észak-Nyugat Magyarországi Közlekedési Központtal.

Az elmúlt hónapokban Porga Gyula polgármester több alkalommal is utalt rá, hogy a jelenlegi konstrukcióban nem látja biztosítottnak a közösségi közlekedés minőségének javulását, ezért a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. bevonásával olyan lehetőséget keresnek, ami révén az önkormányzatnak lehetősége van fejleszteni a járműparkot, újragondolni a menetrendeket.

Újévi interjúnkban a polgármester kérdésünkre így értékelte a területet: „Ha megkérdezzük a városlakókat, hogy mivel elégedetlenek, toronymagasan a közösségi közlekedés állapotát kritizálják a legtöbben, és ezzel én magam is egyetértek. (…) Kulcsszerepe nyilván a közösségi közlekedésnek van, azt szeretnénk, ha valós alternatívája lehetne az autózásnak. Ehhez szükséges a jelenlegi autóbuszok teljes cseréje vagy megújítása. Átlagos életkorukat tekintve a megyei jogú városok közül Veszprémben az egyik legidősebbek a helyi járatos buszok, hiányoznak az alacsony padlós járművek, nem is beszélve a környezetvédelmi szempontokról. Emellett a szolgáltatásokban is előre kell lépni: ma már Magyarországon sem ritka a korszerű utastájékoztatási rendszer vagy az elektronikus jegy. (…) Bízom benne, hogy rövidesen megjelenhetnek az elektromos buszok Veszprémben, fejlődhetnek a szolgáltatások, és ha minden említett fejlesztés megvalósul, talán elérhetjük, hogy a duplájára emelkedjen a helyi tömegközlekedést használók száma.”

Az új működési konstrukció megalkotásakor fontos szempont volt, hogy az átalakítások ne veszélyeztessék se a szolgáltatás folytonosságát, se az alkalmazottak munkahelyét. Miközben az új rendszertől elvárják, hogy finanszírozás szempontjából ne teremtsen a jelenleginél rosszabb helyzetet, már középtávon, vagyis néhány éven belül a buszpark megfiatalítását, az utastájékoztatás korszerűsítését és környezettudatosabb működést várnak tőle.

A VKSZ Zrt. több lehetőséget is vizsgált, és azt javasolták, hogy a személyszállítási feladatok koordinálását, valamint a helyi személyszállítási közszolgáltatási tevékenységet – a szükséges engedélyek beszerzését követően – 2019. január 1-től Veszprém város területén a VKSZ Zrt .szervezeti egységén belül kialakítandó új igazgatóság, a Közlekedési Igazgatóság lássa el. Ez a megoldás nem egyedülálló: a szolgáltató szakemberei a szomszédos megyeszékhely, Tatabánya példáját említették, ahol a T-SZOL már jövőre, 2018. januárjától átveszi a helyi közösségi közlekedés feladatait a regionális volántársaságtól.

A jelenlegi helyi járatos közlekedéssel kapcsolatban megfogalmazott két legnagyobb kritikára – a járművek állapotára és a menetrendre – is lát megoldást a szolgáltató.

Az előzetesen elvégzett vizsgálatok alapján megállapítható, hogy az ÉNYKK által jelenleg használt menetrend átvilágítása szükségszerű. Az új menetrend célja a hatékonyabb járatüzemeltetés, és az utasok számára a jelenleginél korszerűbb, átláthatóbb és utasbarát szolgáltatás megvalósítása, amihez szükséges teljes körű utasforgalmi vizsgálatok végzése - olvasható az előterjesztésben.

Elektromos buszok jelenthetik az új járműpark gerincétElektromos buszok jelenthetik az új járműpark gerincét

Ami a járműparkot illeti: a VKSZ Zrt. az elektromos buszok mellett tört pálcát, ez már a Föld napja alkalmából tartott sajtótájékoztatón kiderült múlt héten, amikor bemutatták azt az Evopro buszt, amivel a helyi tömegközlekedést elképzelik. Akkor elhangzott, hogy a hagyományos buszokhoz képest az elektromos buszok tömege jóval kisebb, így az üzemeltetése gazdaságosabb. Előnyös jellemzői közé tartozik, hogy átlagosan 240 km-t tud megtenni egy feltöltéssel. A városi közlekedés nem éri el ezt a kilométerszámot napi menetben, így naponta egy alkalommal, éjszakai feltöltéssel üzembe helyezhető a jármű.

tomi-3643747
tomi-3643747
tomi-3643747
Schöngrundtner Tamás
domjanattila
domjanattila
domjanattila
Domján Attila
további cikkek
00mav
00mav
00mav
Az EU közel 36 ezer ingyenes InterRail-bérletet oszt szét fiatalok között, 787-et a magyar fiataloknak Az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító, úgynevezett DiscoverEU-programja keretében idén tavasszal 35 762 európai, köztük - kvóta alapján - 787 magyar fiatal kap ingyenes európai vonatbérletet - közölte az Európai Bizottság szerdán. 2025. január 8. 13:49
_BAL0899
_BAL0899
_BAL0899
A télies útviszonyok miatt fokozott óvatosságra figyelmezteti az autósokat a közútkezelő A következő napokban téliesre forduló időjárás és útviszonyok, valamint az ünnepek okán megnövekvő forgalom miatt fokozott óvatosságra figyelmezteti az autósokat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2024. december 22. 12:05
gorogkat2
gorogkat2
gorogkat2
Görögkatolikus templom épülhet a Jutasin Hosszú évek előkészítő munkája után zöld lámpát kapott a görögkatolikusok terve – erről döntött csütörtökön a képviselő-testület, de szavaztak az önkormányzati cégek vezetőiről is, és napirend előtt folytatódott az ellenzéki csoportok harca. 2024. december 12. 15:06
mav_maszkviseles
mav_maszkviseles
mav_maszkviseles
Szerdától szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között Szerda hajnaltól szünetel a vonatforgalom Veszprém és Ajka között, mert egy szakaszon az eső alámossa a vasúti pályát - közölte a MÁV kedden az MTI-vel. A pályafelújítás várhatóan a jövő év elején kezdődik és fél évig tart majd, ez idő alatt pótlóbuszok szállítják az utasokat. 2024. december 11. 10:07

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.