Idén is rangsorolták a legjobban kommunikáló városokat. Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő kutatása szerint 2007-ben a megyei jogú városokközül Miskolc, nagyvárosok közül Siófok, a kisvárosok estében pedig Balatonfüred alakította ki magáról a legvonzóbb imázsképet. Az a város rendelkezik jól felépített imázzsal, amely kitartó munkával eléri, hogy mindenkinek ugyanaz a három – kedvező kicsengésű – mondat jusson eszébe neve hallatán. Bóka István, Füred polgármestere kedden vette át a kitüntetést Budapesten.
Visszafogottan, konzervatívan, de jól kommunikált Balatonfüred 2007-ben. Vendégeire viszont általában az jellemző, hogy nem a féktelen szórakozást, a nagy felhajtást, hanem a nyugodt pihenést és a kulturálsi programokat keresi. A Balaton parti város tökéletesen igazodott kínálatában az igényekhez, ahhoz a magas kulturális színvonalhoz, amit tőle elvárnak. Az az elmúlt egy év vizsgálata szerint az északi parti település sokat javított az arculatán. A vitorlásversenyek, a Kék Szalag, a Soling EB, valamint az Anna-bál túristák tömegét vonzza a településre.
Az Image Factory és az Observer kutatásának célja, hogy felhívja a figyelmet a kommunikáció fontosságára. A konklúziók szerint egyre több önkormányzat kezdi felismerni, hogy a kommunikáció, az imázsépítés befektetés. Az ismertté válásnak következménye a több túrista és a több befektető. Az értékelés során több szempontot vettek figyelembe: Milyen a település honlapja? Egy jónak értékelt honlap a kutatók szerint nem csak a programokról ad tájékoztatást, hanem összeogó, kedvező, vonzó képet mutat az adott városról. Szintén fontos kérdés volt, hogy tesznek e tudatos kommunikációs erőfeszítésket a települések hírgenerálás terén? Az utóbbi szempont szerint Fürednek is vannak hiányosságai, de ezt nem rótták fel neki. A kutatás módszertanához hozzátartozik, hogy az országos médiában 2006. október 1. és 2007. október 31. között megjelent, az Observer Budapest Médiafigyelő adatbázisában fellelhető sajtóhíreket gyűjtötték és rendszerezték.