A Hangvillában megrendezett jubileumi fogadáson együtt ünnepeltünk partnereinkkel, hirdetőinkkel, támogatóinkkal és egykori munkatársainkkal.
A megjelenteket a Bakony-Balaton Média kft. ügyvezetője, Tóth Gábor köszöntötte. Elmondta: a VEHIR annak idején a nulláról indult, „az ötlethez nagy bátorság, elszántság társult, pénz alig”.
„Mára elértük, hogy 150 000 havi látogatónk van, hogy 13 munkatárs dolgozik minőségi körülmények között. A Vehír mára megkerülhetetlen médium lett, a veszprémi online piac vezetője.”
Tóth Gábor szerint a siker titka a munka. „Nyitott, folyamatosan megújuló, állandóan fejlődő szerkesztőség, és a hátteret biztosító menedzsment közös, egymást tisztelő és segítő munkája.”
„Mára a Vehir már sokkal több egy újságnál, a sportot, a gazdasági témákat bemutató Ecoportot és a város kulturális arculatát felvázoló Veszprém Portrét magába foglaló lapcsalád lett. Ehhez a színes, széles spektrumú tartalomhoz társul a projektkommunikáció és a 21. század elvárásainak megfelelő marketing munka.”
Az ügyvezető megköszönte a cég minden eddigi munkatársának a lapba fektetett ötleteket, energiát és munkát.
– Tíz év a nyomtatott sajtóban is óriási időszak, és sok olyan lapról tudunk, amik ha megélték volna ezt a kort, számos módon jobbá, emberibbé tehették volna a hétköznapokat – fogalmazott dr. Navracsics Tibor, az Európai Unió oktatásért, kultúráért, ifjúságért és sportért felelős biztosa. – Ha elmegyünk a könyvtárba, felüthetjük a száz évvel ezelőtti, intenzív városi közéletről beszámoló, egymással versengő lapokat; vagy az ötven évvel ezelőtt az eseményekről kevésbé részletesen író, de a hétköznapokba azért betekintést nyújtó pártlapot. Minden korra igaz, hogy a sajtó a város életéről is tükröt tart. A VEHIR történetében a város történetét is látjuk egy kicsit: az elmúlt tíz év történetét.
– A nem nyomtatott médiapiacon ma is élénk verseny van városunkban, a VEHIR pedig nemcsak fennmaradni tudott ilyen körülmények között, hanem véleményformáló szereplővé is tudott válni. Az online világban még a nyomtatott sajtónál is jellemzőbbek a gyors változások, az eltűnő lapok, a hamvába halt ötletek. A VEHIR megállja a helyét a versenyben, mutációi révén formálja a regionális közvéleményt és időről időre az országos nyilvánosságba is be tud törni egy-egy hírrel. Az online média jellemzője, hogy nemcsak a helyi közönséget éri el, így a Vehirnek az ország más táján élők számára is közvetítenie kell a városban történteket, és hogy ez mennyire működik, azt a saját példámmal tudom igazolni, hiszen a napjaimat innen 1500 kilométerre is a VEHIR megnyitásával kezdem – árulta el Navracsics.
– Egy online lapnak még inkább feladata a közösségteremtés a közvetlen kapcsolattartás révén. A VEHIR honosította meg Veszprémben a félmaratont, részt vállaltak olyan jótékonysági akciókban, amik révén hozzájárult ahhoz, hogy Veszprém gazdagabb, a tagjaira jobban odafigyelő közösséggé váljon.
– Tíz év nem is olyan hosszú idő: a Facebook tíz éve abban a formájában, ahogy ma a magyarok mindennapjainak a része, még nem is létezett. Ez is mutatja, hogy az online médiának mennyire figyelnie kell a technológiai változásokra, a gyorsan változó trendekre. A VEHIR országos szinten is élen jár ezekben a folyamatokban – zárta gondolatait az uniós biztos.
A VEHIR jubileumi gáláján Pindroch Csaba színművész Segítség, megnősültem című önálló műsorával szórakoztatta a megjelenteket.