Egy veszprémi lakos tett bejelentést a rendőrségre, hogy 2018. március 8-án napközben a munkahelyén dolgozott, amikor mobiltelefonja hívást jelzett. Az eddig ismeretlen telefonáló az adóhatóság munkatársának adta ki magát, és több tízezer forint visszatérítését helyezte kilátásba, melynek utalásához a sértett bankkártyáján szereplő adatok beolvasását kérte. A hívott ennek eleget tett, azonban az ígért visszatérítést nem kapta meg, ezzel szemben még aznap több, számára ismeretlen
internetes vásárlással terhelték meg a folyószámláját összesen százezer forintot meghaladó kárt okozva neki. Az ügy körülményeit a Veszprémi Rendőrkapitányság vizsgálja.
A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság azt tanácsolja, hogy ha hasonló telefonhívást kapnak, ne teljesítsék a telefonáló kérését! Ne adják ki a bankkártyájuk adatait (kártyaszám, hátoldalon lévő háromjegyű kód, lejárati dátum) sem telefonos megkeresések, sem közösségi oldalon történő felhívások esetén illetékteleneknek, mivel ezen információk birtokában online vásárlás hajtható végre a kártya fizikai jelenléte nélkül is. A rendőrség tapasztalata alapján a csalók újabb és újabb hamis állításokat találnak ki, amivel megpróbálják becsapni a gyanútlan embereket. Hivatkozhatnak hatóságra, nyereményre, bajba jutott gyermekükre, unokájukra, hogy csak néhányat említsünk. A rendőrség azt kéri, hogy ha ilyen helyzetbe kerülnek, ne hajtsák végre a hívó kérését, hanem azonnal értesítsék a rendőrséget. Bejelentést tehetnek az illetékes rendőrkapitányságon, a 107-es, 112-es központi segélyhívó telefonszámok valamelyikén, vagy az ingyenesen hívható és a nap 24 órájában elérhető 06-80-555-111-es „Telefontanú” zöld számán.