Eddig 30,8 millió német állampolgár informálódott legalább egy alkalommal utazási ügyekben a világhálón - derült ki a BITKOM szakmai szervezet és az Internetes Utazásszervezők Szövetségének (VIR) közös felméréséből. "Még soha sem tudtak a felhasználók ilyen átfogó mértékben tájékozódni a világhálón, mint napjainkban és az is igaz, hogy korábban soha nem éltek ennyien ezzel a lehetőséggel" - nyilatkozta prof. dr. August-Wilhelm Scheer, a BITKOM elnöke.
A web ugyan nem pótolja az utazási magazinokat, de - az interaktív szolgáltatásoknak köszönhetően - lehetővé teszi, hogy az emberek az eddiginél jobban és részletesebben tervezhessék meg az utazásaikat. "Az online közösségek egy valódi piaci tényezővé válhatnak. Az is igaz ugyanakkor, hogy a látogatók igényesek. Amennyiben valaki nem bízik a bejegyzésekben, akkor egy utazási portál gyorsan elveszítheti a befolyását. Fontos, hogy a felhasználók elfogadják a véleményeket, a megosztott információkat és tanácsokat" - jegyezte meg Claudia Brözel, a VIR elnöke.
Az internetezők a leggyakrabban a szállodák, az utazási irodák, illetve központok és a regionális turisztikai társaságok honlapjait keresik fel. A megkérdezettek 84 százaléka legalább egy alkalommal már ellátogatott egy utazási oldalra. Nagyon népszerűek azok a közösségi platformok is, ahol az emberek megosztják egymással a tapasztalataikat. Minden második német felhasználó az elmúlt egy évben ilyen módon tájékozódott. Ezzel szemben az utazási irodák oldalait csak a megkérdezettek 26 százaléka kereste fel.