Gerstmár Ferenc, az LMP képviselője amiatt szólalt fel, mert a megvalósulás sorrendjével nem ért egyet. A Veszprém Aréna bővítése ugyanis a 2022-es kézilabda Európa-bajnokság miatt magasabb prioritást élvez a kormányzat részéről, míg Gerstmár szerint a Modern Városok Programban fontosabb elemek is szerepelnek, amiknek a megvalósítása sürgetőbb lenne a veszprémiek számára.
– A Modern Városok egy kormányzati program, nem veszprémi – válaszolt a felvetésre Porga Gyula polgármester. Kifejtette: a szükséges források biztosítása és a döntések meghozatala kormányzati feladat és hatáskör. Az Aréna kiemelt státusza ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a többi programelem ne kapna figyelmet, ráadásul a sorrend felállítására azért is szükség van, mert nem lehet mindent egyszerre megvalósítani. Az építőiparnak egyszerűen nincs kapacitása ekkora volumenű munkát egyszerre elvégezni. A polgármester ugyanakkor hangsúlyozta: minden beruházás, amiről a miniszterelnökkel megállapodtak, meg fog valósulni.
Az Arénához kapcsolódóan Katanics Sándor, a Demokraták Veszprémért képviselője hozzátette, hogy a 82-es és 8-as utakat összekötő leendő új útszakasz körforgalommal fog csatlakozni a 82-es úthoz a börtönnél található csomópontban. A képviselő arra kérte a polgármestert, járjon közbe annak érdekében, hogy a csomópont átépítésekor kijelölt gyalogosátkelő-helyeket is fessenek fel – az útszakaszon jelenleg veszélyes átkelni, ami régi panasza a Bedevölgyi utcában élőknek.
Ezt Porga Gyula is elismerte. Mint fogalmazott, az Arénához a ki- és behajtás nincs rendesen megoldva, a helyzet tarthatatlan, a terület megközelíthetőségét teljesen át kell alakítani. A tervezett új összekötő út erre alkalmas lesz, és ha már a Bedevölgyi úti csomópontot átépítik, mindenképp figyelni fognak az ott élők jogos igényeire is, ennek érdekében a polgármester maga is közbenjárt a beruházást vezérlő Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt-nél.
A Modern Városok Program kapcsán Brányi Mária alpolgármester is kifejtette a véleményét. Rámutatott: az előterjesztésben felvázolt projektek összességében 130 milliárd forintos volumenű beruházást jelentenek Veszprémnek – ez több mint tízszerese a veszprémi városi költségvetésnek.
Száztíz éve nem volt Veszprémben ilyen léptékű fejlődés, mint ami előtt most állunk – fűzte hozzá Czaun János fideszes képviselő. A Bedevölgyi úti csomóponttal kapcsolatban hozzátette: a városrész egyéni önkormányzati képviselőjeként többször is jelezte a NIF Zrt-nek, hogy a leendő körforgalom mellé a gyalogos átkelést is meg kell oldani, és erre ígéretet is kapott.