Alig több mint két hét múlva lejár a városnak az ÉNYKK-val kötött szerződése, január elsejétől már az új, önkormányzati tulajdonú V-Busz Kft. működteti a helyi járatos közlekedést.
Az elmúlt fél évben Mihálszky Gábor vezette a céget, ő készítette elő a váltást, a jövőben azonban kevesebb feladatot vállalna. Az ügyvezető igazgató és a polgármester között folyamatos egyeztetések zajlottak az elmúlt fél évben a teljes közszolgáltatási ágazatot érintő átfogó átalakítási folyamattal kapcsolatban. Az egyeztetések alapján az utóbbi időben megnövekedett ügyvezetői feladatokra tekintettel új ügyvezető megbízása vált szükségessé annak érdekében, hogy Mihálszky Gábor az átszervezések szakmai feladataival tudjon foglalkozni, és mentesülhessen az adminisztratív feladatok alól. Ennek megfelelően Mihálszky december 31-i hatállyal lemondott az ügyvezetői tisztségéről és 2019. január 1. napjától a szakmai igazgatói feladatokat látja el. Az ügyvezetői feladatokkal Pálinkás Norbertet bízta meg szombaton a Közgyűlés.
A Közgyűlés elé terjesztették a V-Busz 2019-es üzleti tervét is. Eszerint a társaság 2019-es főszáma 1,732 milliárd forint lesz. Költségei között – mások mellett – 284,6 millió forint anyagköltség (ebből 261,5 millió üzemanyag), 798,7 millió forint igénybe vett szolgáltatás (ebből a buszok karbantartása 701,4 millió), 501 millió forint bérköltség is szerepel. A társaság tervezett bevételei közül a legnagyobb tételt, 835,1 millió forintot az önkormányzat biztosít majd, de számítanak 625,5 millió forint menetdíj-bevételre, 167,1 millió forint szociálpolitikai menetdíj támogatásra, 29,5 millió forint állami támogatásra és 13,6 millió forint pótdíj bevételre is.
Döntés született az új menetrendről is: a járatok útvonalait, illetve a menetsűrűséget cikkünk végén megtalálják (az egyes megállókra vonatkozó pontos indulási időpontokat hamarosan elhelyezik a megállókban). Ha a térképre és a táblázatra kattint, nagyobb méretben is letöltheti őket.