Lantos Andrea projektmenedzser tájékoztatása szerint a program hosszú távú célja a tanulói készségek és képességek fejlesztése. További cél a teljes intézményi rendszer átfogó fejlesztése, melybe beletartoznak a pedagógus továbbképzések és az intézményi infrastruktúra fejlesztése is.
A projekt végrehajtásában a centrum mind a nyolc tagintézménye részt vesz. A pályázat keretében 300 lemorzsolódással veszélyeztetett diákot vonnak be a különböző iskolai és iskolán kívüli programokba. Ezeknek a tanulóknak a fejlesztése alapképesség fejlesztő foglalkozások, digitális kompetenciát fejlesztő programok, sportfoglalkozások, drámapedagógiai szakkörök, kompetenciafejlesztő tankörök, fejlesztő foglalkozások, egészségnapok, színházlátogatások, szakmai kirándulások és pályaorientációs foglalkozások keretein belül valósul meg.
Idén nyáron két tagintézményben – a Veszprémi SZC Öveges József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumában és a Veszprémi SZC Ipari Szakgimnáziumában rendezték meg a nyári táborokat 286 tanuló és 39 pedagógus bevonásával.
A pályázatban vállalt pedagógus továbbképzéseket külső szolgáltatókkal valósítják meg a pályázati felhívásban megfogalmazott elveknek megfelelően. Szeptember-október hónapokban 4 pedagógus teljesítette a Mobilrobotok az oktatásban 30 órás akkreditált továbbképzést. Továbbá megkezdődtek a Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda Kft. által szervezett pedagógus továbbképzések is.
A tagintézményekben 9-15 fős kis létszámú tanulócsoportok létrehozására került sor októberben, majd azon hónapban meg is kezdték tevékenységüket.
2018 ősz folyamán elkészültek az iskolák önálló pályaválasztási kiadványai, valamint egy több oldalas kiadvány, mely összefoglalva mutatja be a Veszprémi Szakképzési Centrum tagintézményeit.
A pályázatban vállaltaknak megfelelően megkezdte tevékenységét a roma mentor program is 14 roma tanuló bevonásával.
A projekt sikeres megvalósulását infrastrukturális fejlesztés is segíti. A beruházások célja egyrészt a VSZC kollégiumokban élő diákjai és az ott dolgozó pedagógusok komfortérzetének és közösség építő erejének a növelése. Másrészt a fejlesztés eredményeként kialakításra kerül egy Digitális Közösségi Alkotóműhely, és beszerzésre kerülnek olyan informatikai eszközök, amelyek a robotika alkalmazását teszik lehetővé az oktatásban.

