Stabilitás, minőség, megújulás. Ez volt a jelmondat tavaly, mikor átvetted a televízió vezetését. Sikerült ezeket megvalósítani?
Azt gondolom, hogy mindhárom megvalósult. A stabilitás megmaradt -sőt még picit erősödtünk is- hiszen gazdaságilag és szakmailag is stabil céget vettem át elődömtől, Szegedi Lászlótól.
A minőség javult, ami több dolognak köszönhető. Mivel országos televízióknak is bedolgozunk, rengeteget tanulunk tőlük, és ültetünk be néhány technikát napi munkánkba, ezektől sokkal fogyaszthatóbb lesz a műsor.
Ami a megújulást illeti, nemrég avattuk fel a 21. századi nagytelevíziós trendeknek megfelelő épített stúdiónkat. A korábbi, a ’90-es években elindult greenboxos verziók uralkodása a kétezres évek elején véget ért, ma már az összes nagy televízió épített stúdióban adja a híreit.
Azt gondolom, hogy a trendeket követni kell, és ezt próbáljuk megtenni mi is. Természetesen anyagiakban más nagyságrendekben gazdálkodunk, de azt gondolom, hogy ez is szép eredmény, hisz
a világ bármely pontján megállná a helyét az új stúdió.
Tervezünk még számos olyan apróbb technikai módosítást, amitől még profibbá tehetjük a műsorokat.
Az új stúdió mellett tartalmilag is megújultunk: a régóta sikeresen működő magazinműsort ketté szedtük. Korábban hetente egy alkalommal sugároztunk 40 perces magazinműsort, ma már heti kétszer 25 percben tesszük ugyanezt. A felgyorsult médiafogyasztási szokások a több, rövidebb tartalom előállítása felé terelnek minket. Elkezdtünk továbbá rovatokban gondolkodni.
Nagyon büszke vagyok arra is, hogy nem csak a stúdiót, hanem az irodákat és az „útómunka helyeket” is felújítottuk. Szeretném kiemelni, hogy a kollegáim szervesen részt vettek a fejlesztésekben, az irodák felújításakor például együtt festettünk és lamináltunk.
Továbbra is részt veszel a napi műsorgyártásban?
Igen, hiszen azt gondolom, hogy ez olyan szakma, amit folyamatosan tanulni kell. Az a vezető, aki ezt nem teszi, kieshet a napi munkafolyamatból, amit jó, ha lát. Benne maradtam a gyártásban, látom a kollegáimat, és könnyebben hozok őket is értinő döntéseket. Az ügyvezetői pozíció nekem egy plusz feladat, amit tavaly óta látok el, de ugyanúgy megmaradtam „médiamunkásnak”.
Említetted az országos televízióknak való bedolgozást.
Az MTVA-nak nagyon jó partnerei vagyunk. Számokkal illusztrálva: 2017-ben több mint 840 megjelenést produkáltunk az MTVA csatornáin (leginkább: M1, M2, M5), ezzel a számmal 2017-ben Magyarországon az első három helyen álltunk. Tavaly, 2018 ban ez a szám 1001 volt, ami egy gigantikus szám. Ebből 392 volt az élő bejelentkezés egy év alatt Veszprémből ill. a környékről.
A legtöbb nagyvárost tavaly is megelőztük.
A cél az, hogy ezt a számot tartsuk, de ez nem csak rajtunk múlik. Attól függően jelennek meg anyagaink az országos hírekben, hogy milyen események vannak és milyen tartalmakat ajánlunk. Úgy tűnik, jelenleg ebben jók vagyunk.
Milyen jövőbeli fejlesztéseket tervezel?
A megemelkedett műsorszám miatt úgy érzem, hogy a közeljövőben szükség lesz a műszaki eszközeink fejlesztésére. A jelenlegiek folyamatosan kopnak, idővel pedig teljesen használhatatlanná válnak. Egy-egy kamera javításakor repkednek a százezrek. Elsősorban szeretnénk új, profibb kamerákat és állványokat vásárolni, de az autóink is egyre öregebbek. A megújításban a tulajdonos, a város segítségére is számítunk.
Sokan nincsenek egyébként tisztában azzal, hogy a Veszprém Televízió egy önkormányzati tulajdonú kereskedelmi tv, ami közszolgálati tartalmak gyártása mellett kereskedelmi műsorok előállításával is foglalkozik, a több mint 150 millió forintos éves költségvetés egy része (kevesebb mint fele) az önkormányzati támogatás.

