Újabb nagy hatalmú médiamágnás csatlakozott ahhoz a csoporthoz, melynek szilárd meggyőződése, hogy véget kell vetni az ingyenes internetes tartalomszolgáltatásnak az online sajtóban, s általánosan be kell vezetni azokat az üzleti modelleket, melyek keretében a felhasználók fizetnek a tartalmakért.
A hét végén Barry Diller, az IAC/InterActiveCorp elnök-vezérigazgatója (Fox Broadcasting Company, USA Broadcasting, Ask.com, Match.com) fejtette ki nyilatkozatában, hogy „mítosz” az internetet az ingyenes kommunikáció terepének tekinteni: „Nem ingyenes, és nem is lesz az” – mondta az online utazási ügynökségekben is érdekelt Diller a kaliforniai Pasadenában tartott Fortune Brainstorm konferencián.
A konferencián egy jelentős csoport (például a Liberty Media Corp., vagy a Walt Disney Co. vezetői) propagálta a fizetős modellek elterjesztését. Diller szerint az online tartalomszolgáltatók a jövőben három forrásból szereznek majd jövedelmet: a hirdetésekből, az előfizetésekből és a tranzakciókból. A Disney-nél már dolgoznak egy internetes előfizetési rendszeren, s Robert Iger elnök-vezérigazgató biztos abban, hogy a fogyasztók igenis hajlandóak a minőségi tartalomért fizetni, csakúgy, mint a hagyományos média esetében.
Hasonló megoldást kívánnak bevezetni a New York Times-nál, ahol előzetes felméréseik szerint a jelenleg a papíralapú változatra előfizetők hajlandóak lennének havi 5, illetve 2,5 dollárt kifizetni az internetes változatért. A News Corp., a (már most is előfizetéses online felületű) Wall Street Journal és a Fox TV, valamint filmstúdiók tulajdonosa is azt tervezi, hogy jelentős mértékben megnövelik az internetes bevételeiket a hírszolgáltatási, illetve szórakoztatóipari területeken. A változtatási terveket a tartalomszolgáltatók a hirdetési bevételek meredek zuhanásával magyarázzák.