Az ellenzéki összefogás (DK-Jobbik-LMP-MSZP-Momentum-Párbeszéd) péntek délután sajtótájékoztató keretében fejtette ki véleményét az utóbbi évek veszprémi fejlesztéseiről.
A közös polgármester-jelölt, Katanics Sándor szerint a városban több helyen érzékelhető, hogy a korábban tervezett fejlesztések és beruházások vagy csúsznak, vagy több részletben készülnek el. Úgy látja, egy átgondoltabb stratégiára lenne szükség.
Amennyiben október 14-től ők vezetnék a várost, új városfejlesztési irányt szabnának, melynek lényege, hogy teljes beruházások valósuljanak meg és ne részletekben készüljenek el a korábbi tervek. „Olyan élhető, zöld, otthonos Veszprémet szeretnénk, ahol figyelünk az itt élők lakhatási és szociális problémáira, valamint a közlekedési és a parkolási gondokra”- mondta.
Gerstmár Ferenc önkormányzati képviselő-jelölt szerint a felvázolt hozzáállásra azért is van szükség, mert a „patyomkin falu szemlélet” a múlté. Szerinte gyakran megesik, hogy a tervek helyett csak látványtervek készülnek, miközben hatalmasra duzzadnak a költségek és beláthatatlan jövőbe tolódnak a határidők. Példaként említette a Petőfi Színház és a kulturális belvárosi negyed kialakítását.
Az ellenzéki összefogás szeretné azt is, ha a fejlesztésekbe nem csak a kormánypárt, hanem a veszprémi lakosok is beleszólnának. Ungár Péter LMP-s országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón kifejtette, az októberi választáson hatalmas a tét, ugyanis aközött kell választani, hogy a Fidesz akarata, vagy a veszprémiek parancsát végrehajtó emberek kerülnek-e az önkormányzat élére.
Szerinte hiába kampányol sok kormánypárti jelölt az országban azzal, hogy az ő megválasztásuk fejlesztések sokaságát jelenti, miközben látszik, hogy a Modern Város Program néhány eleme csúszik. Kiemelte, az elmúlt napok MSZP-s tárgyalásai azt mutatják, hogy az EU-s forrásokat közvetlenül is lehívhatja egy-egy önkormányzat.
Ide kapcsolódik az a nyár eleji hír, hogy a Modern Városok Program keretében megkezdődhet az új veszprémi völgyhíd tervezése:
Indulhat a veszprémi völgyhíd tervezése - vehir.hu
Az uniós közbeszerzési közlöny adataiból kiderül: megkezdődhet a műtárgy tervezése-írja a Magyar Építők. A Modern Városok Program részeként felépülő viadukt mintegy 350 méter hosszú lesz és a kerékpáros közlekedés is kap sávot rajta. A portál pénteki cikkében számolt be arról, az uniós közbeszerzési közlöny adataiból kiderül, megkezdődhet a műtárgy tervezése: a feladatot az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft.