A gazdasági válságnak egyre több áldozata van, egyre többen kényszerülnek Veszprémben is a tolóablakok elé. Az élelmesebbek, erőszakosabbak eredményesebben nyomulnak, de számolniuk kell a gyilkos tekintetekkel, az ácsorgók dühével. Aki munkát keres, annak nap, mint nap meg kell vívnia a maga kis harcát a megkeseredett sorstársakkal, az ideges irodistákkal.
- Mindig korán megyek, nyitás előtt félórával. De már hosszú sor áll előttem akkor is, nem tudok elég korán odaérni, legkevesebb két óra sorban állással kell számolnom – mondja szinte rezignáltan Keller Péter pályakezdő bölcsész, aki fél éve keres már munkát. Arcát esze ágában sincs adnia a véleményéhez. Elég a maga baja, mondja.
A megkeseredett Piszkey Eszter a közelmúltban vesztette el az állását, azóta rendszeresen kilincsel a hivatalban.
- Kénytelen vagyok kivárni a hosszú sort, nincs egyszerűbb, sem gyorsabb megoldás. Két gyermekem van, egyedül nevelem őket. Sokan néznek rám és értetlenkednek, hogy miért furakszom előre. A kétéves gyerekemet nem vihetem mindig a nagyszülőhöz vagy hagyhatom otthon – mondja.
A jelenlegi állapotok nem csak a munkanélkülieknek okoznak mindennapos tortúrát, hanem a hivatal embereinek is. Nyírő István, a kirendeltség és szolgáltató központ igazgatója több összefüggésben világítja meg nekünk a problémát.

Nyírő István
- Közel három éve változatlan az ügyintézők száma. A válság következtében egyre több a munka, sokan nincsenek tisztában azzal, hogy egy-egy munkanélküli ügyének nyilvántartása, figyelemmel kísérése és a megoldások keresése nem csupán egy munkatársunk feladatköre. A hatékonyabb ügyvitel érdekében a hivatal új technikai megoldásokat dolgozott ki: kategóriákba sorolta a munkára váró embereket, attól függően kinek, milyenek a képességei, mi a képzettsége, elképzelése és milyen lehetőségei vannak. Interjút készítenek velük, hogy felmérjék a kiindulási pontot, ahonnan tovább lehet lépni, majd megállapodnak az ügyféllel, szempontokat keresnek és állítanak a munkavállalással kapcsolatosan, ily módon segítünk a munkáltatónak és a munkakeresőnek is.
Nyírő szerint tehát a háttérmunka több időt vesz el, mint amit az ügyfél érzékel. Kérdésünkre, mi az oka annak, hogy nem növelik az ügyintézők létszámát, az igazgató elmondta, a köztisztviselői, szakügyintézői létszám növelésre a jelenlegi törvényi szabályozás miatt nincs lehetőségük.

Tanácsadás van, munka nincs