A történet 2003 nyarán kezdődött, amikor lakossági fórumon fogalmazták meg a Veszprém keleti szegletében élők a kifogásaikat több forgalmi problémával kapcsolatban.
– Személyesen, levélben is eljártam ezekben az ügyekben. Az egyik a Kádártai út, a Zápor és Fűzfa utca balesetveszélyes kereszteződése: a lakóknak a főútra kell kitolatni, majd várakozni, amit egy oda kihelyezett megállni tilos tábla is nehezít; és ott a kanyarodó főút problémája is, a gyalogátkelőhely és kapubejárók zsúfoltsága hajmeresztő – részletezi Szegedi úr.
– A Fűzfa utca elején és középső szakaszán elhelyeztek ugyan egy-egy fekvőrendőrt, de ezeknek semmi hatása nincs az autósokra. A behajtó forgalmat kellene jelentősen lassítani – véli. Kérését viszont a hivatal visszautasította.
– Aztán itt a Tölgyfa utca, a buszforgalom sokszor elviselhetetlen zajt okoz, a poharak is rezegnek a polcokon, fékezéskor 90-100 decibeles hanghatást is produkálnak. Nemcsak az épületek állaga romlik, hanem az egészségünket is féltjük. A pihenés hiánya megviseli a szervezetet – folytatja.
A táblán többek közt megszólított Némedi Lajos képviselő három éve foglalkozik a problémával.
– A buszmegálló áthelyezéséről a polgármesterrel és a közlekedési szakértőkkel is egyeztettünk több alkalommal. A környéken élőket levélben kerestem meg, sokan kijelentették, szó sem lehet a buszmegálló megszüntetéséről. Többen mondták, hogy akinek nem tetszik, az költözzön el – tárja szét karját a képviselő. - Pillanatnyilag annyi a javaslat, hogy a nyílászárók cseréjével nagy mértékben enyhülhet a zajhatás.
Némedi úr szerint nem feltétlenül a forgalmi rend átalakítására van szükség.
- Az elemi közlekedési morál betartásával jelentősen oldódna a feszültség. Ugyanakkor személyes kudarcnak is érzem a jelen helyzetet.
A szomszédok és a környékbeliek véleménye megoszlik. Van, aki sok tekintetben egyetért Szegedi úrral, mások viszont elutasítják érveit. Egy nyugdíjas szerint arrogáns a hivatal, egy másik szerint viszont ez az egész ügy hülyeség. Néhányan csak diszkréten mosolyognak és legyintenek. A környéken lakók többségének szüksége van a buszmegállóra. Elismerik, lehetnének csendesebbek a buszok, a gyalogátkelőhely lehetne ésszerűbb helyen, a kereszteződésben pedig elférne egy kis járdasziget.
– Nehéz dönteni, mikor mindenkinek igaza van – véli egy kertjét gondozó nyugdíjas lakó.
- Annak idején, amikor a lakókörzet épült, a járdát is megtervezték. A lakók ennek nem hagytak helyet, a gépkocsibejárókat közvetlenül az útra vezették ki. A házsorok túl közel vannak egymáshoz. Mai szemmel nézve nem szabadott volna kiadni az építési engedélyeket sem ezekre – sorolja tovább Némedi Lajos.
Kovács Zoltán, a városüzemeltetési csoport vezetője, akinek neve szintén szerepel a plakáton, nem kívánt nyilatkozni. Annyit mondott, nagy tehernek érzi már az évek óta terebélyesedő ügyet.

