A résztvevőknek a péntek délutáni beszélgetés folyamán egymás működésének jobb megismerésén kívül lehetőségük volt tanácsaikat, kritikáikat is megfogalmazni.
Szabó Bernát, a Magyar Közút Kht. osztályvezetője elmondta, a társaság hozzávetőleg 1600 kilométer utat tart karban megyeszerte. Erre a téli időszakban az országosan rendelkezésre álló 13'000 tonna síkosság mentesítő anyagból 600-1000 tonna közti mennyiséget használnak fel munkatársaik.
– Óriási költség lenne, ha a megye teljes útfelületén a nyári állapotoknak megfelelő szintet szeretnénk elérni. Ez nem is várható el tőlünk, ezért télen a lakosság megértését kérjük, ha egyes útszakaszokon csak lassabban lehet közlekedni. Szerencsére a mobiltelefonok terjedésével egyre többen segítik munkánkat, és jelentik be, hogy hol milyenek az állapotok.
A beszélgetésen Csima László, a Balaton Volán Zrt. vezérigazgatója is részt vett, dicsérettel illette a város útjaiért felelős társaság munkáját.
– Veszprém sokat fejlődött az utóbbi években. Úgy gondolom, hogy az utakon dolgozó munkások a domborzati viszontagságok ellenére is meg tudják teremteni a feltételeket, hogy a tömegközlekedés problémamentes legyen – mondta.
A vezérigazgató a közútkezelővel szembeni kritikáit is megfogalmazta. Hangsúlyozta, nem szerencsés, hogy a Veszprém megyét érintő kérdésekben is a társaság győri központja dönt, a síkságon fekvő városból ugyanis nehezebb azokat a prioritásokat meghatározni, melyek megyénkre érvényesek.
– Véleményem szerint azoknak az útszakaszoknak kellene elsőbbséget élvezniük, melyek nyári időszakban is kiemelt baleseti gócnak számítanak, tömegközlekedési szempontból pedig fontos, hogy a buszok útvonalán ne legyenek olyan részek, ahol hólánc szükséges. Ezeknek a felszerelése ugyanis rendkívül időigényes feladat, a buszoknak viszont minden esetben el kell indulniuk.