Persze nem vállvetve, mert az azért túlzás lett volna. Volt levél ide, levél oda, sajtótájékoztató a köbön. De ezt már megszoktuk. Mi is a lényeg a közéleti körítés mögött?
Hazánkban bezárnak 29 és fél szakasznyi vasútvonalat. A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium adatai szerint ez azt jelenti, hogy Magyarország használatban lévő vasútvonala 7700 kilométerről 6840 kilométerre csökken. Továbbá 1037 település helyett csak 928-at lehet vonattal elérni. A változtatások után, havonta 159 ezer utazással számolnak a szakértők.
Miért jó ez nekünk? Minden adófizető magyar állampolgár 33 ezer forinttal kevesebbet költ majd a vasút fenntartására. Adózni ugyanannyit kell, csak már nem oda költik el adóforintjaikat.
Miért nem jó ez nekünk? Mert a vasúti közlekedés sokkal kevesebb energiába kerül, nem a már így is kifogyóban lévő kőolajat használja fel, környezetbarát, de emellett gyors és kényelmes. A világ fejlett országaiban nemhogy bezárnak vonalakat, de fejlesztik őket! Gondoljunk csak Japán mágnesvasutaira vagy Kínára, ahol most építik ki a hasonló nagysebességű vasútvonalakat. Ám nem kell ennyire messzire menni.
A Statistic Austria, a sógorok statisztikai hivatala szerint jelenleg 6256 kilométernyi vasút üzemel náluk, ezen havonta 19,9 millió utazás zajlik. Mijük van még? Energiaszükségletük, melynek 80 százalékát megújuló forrásokból teremtik elő és kétkamarás parlamentjük, 250 képviselővel. Lehet, hogy ők tudnak valamit?