Tavasszal kezdődött az az érdemi párbeszéd a Rózsa utca és a kertvárosi rész lakói, valamint az önkormányzat illetékesei közt, ami a városrész egyre zavaróbb közlekedési problémáinak megoldását hivatott megtalálni.
Brányi Mária alpolgármester és a Kertváros önkormányzati képviselője a fórum elején elmondta, hogy rendkívül sok visszajelzés érkezett a májusi fórum után az itt lakóktól, ezeket szakemberek segítségével feldolgozták és több megoldási javaslatot is kidolgoztak. Kiemelte, hogy kifejezetten szakmai alapon álltak hozzá a fennálló problémák megoldásához, ami nem volt könnyű feladat, hiszen az elmúlt négy évben 4000-el több autó jelent meg a veszprémi utakon. Ugyanakkor az elkészült javaslatok mindegyike jelentősen javíthat az itt élők problémáin.
A fórum további részében Dulicz László közlekedésmérnök prezentálta Veszprém sajátos, ám nem egyedi városszerkezetét, amiben a Kertváros egy különálló egységet alkot. Elmondta, hogy a belváros közelsége az egyik oka annak, hogy a kertvárosi övezetben az átlagosnál nagyobb a forgalom és sokan ezen a környéken parkolnak akkor is, ha központban van teendőjük. Statisztikák és tapasztalatok alapján is a veszprémiek leggyakrabban gépkocsival közlekednek városon belül is, holott a közösségi közlekedés is lehetővé tenné ennek kiváltását.
Előadásában bemutatta a különböző megoldási formákat pro és kontra egyaránt.
Felmerült az egyirányúsítás lehetősége, a forgalomlassító megoldások bevezetése, mint például fekvőrendőrök kialakítása, de az utak vonalvezetésének átalakítására is van lehetőség néhány utcában, ami más városok példáin keresztül az egyik leghatékonyabb megoldásnak bizonyulhatna.
A fórum további részében a megjelent lakosok további kérdéseket tehettek fel a Városüzemeltetési Iroda, valamint a Városfejlesztési Iroda képviselővel kiegészült prezentáló csapatnak. Az itt elhangzott igényeket, észrevételeket egyenként feljegyezték és a további lépéseket is ezek alapján fogja megtenni a város.