Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre
2024. november 24. Emma
Veszprém
1°C
2024. november 24. Emma
Veszprém
1°C

A Ford és az év pilótája

2009. december 14. 12:11 // Forrás: Autó-Nexus
A 2009-es év legjobb rali pilótájának választott Mikko Hirvonen ül elsőként a Fiesta S2000 volánja mögé a Monte Carlo Rallyn.

Vasárnap a BP Ford Abu Dhabi World Rally Team fiatal pilótájának, a 2009-es Rally Világbajnokságban az első helyről csupán egy ponttal lemaradó Mikko Hirvonennek ítélték a nagy presztizsű, "Az Év Rally Pilótája" (International Rally Driver of the Year) címet. A finn lesz az első, aki éles versenykörülmények között, a híres Monte Carlo Rallyn próbálja ki a Ford vadonatúj versenyautója, a Fiesta S2000 képességeit.

A 29 éves Hirvonen, aki egyébként a hetedik finn, akinek odaítélték a díjat, honfitársától, a Forddal 1981-ben Rally Világbajnoki címet szerzett Ari Vatanentől vehette át a trófeát a londoni Grosvenor House Hotelben múlt vasárnap, az autósport olyan nagyjai előtt, mint Jenson Button, Lewis Hamilton, Damon Hill és Andy Priaulx.
A kicsit zavarban lévő Hirvonen, aki nem számított a megtiszteltetésre, navigátorának és egyben elválaszthatatlan barátjának, Jarmo Leithinennek ajánlotta a címet, hiszen, amint fogalmazott, nélküle nem érhette volna el ezeket az eredményeket.


Mikko Hirvonen

A 2010-ben a Rally Világbajnoki (WRC) címért ismét a Ford Focus WRC volánja mögött harcba szálló Hirvonen ugyanakkor január végén (január 18-23.), a világbajnoki szezon megkezdése előtt, a Monaco Rally-n különleges megmérettetésre készül: ő lesz az első, aki rajthoz áll az új Ford Fiesta S2000-el, és éles versenykörülmények között teszi próbára a vadonatúj sportautó (a 2011-es világbajnokságban induló autó előfutára) képességeit.

Hirvonen, aki múlt héten tesztelte az autót, elismerően nyilatkozott az új Fiesta S2000-ről: - A Fiesta S2000 fantasztkiusan néz ki és csodálatos hangja van. Nagyszerű érzés volt végre vezetni, és így részesévé lenni egy vadonatúj versenyautó fejlesztésének. Magam is meglepődtem, milyen hamar hozzászoktam a vezetéséhez. Kiváló a kasztni, a beállítások is el voltak találva, így azonnal elkezdhettünk nagyon keményen autózni, ami az itteni, franciaországi terepviszonyok között nem volt egyszerű feladat. Jó érzés, hogy a csapat odafigyel a véleményre, és felhasználják a javaslataimat.

A versenyző a Monte Carlo Rallyval kapcsolatban a következőképpen fogalmazott:
- Korábban már öt alkalommal indultam a Monte Carlo Rallyn, így a pályák és útviszonyok ismerősek számomra. Miután majdnem négy hónap szünet van a 2009-es idény utolsó, és a 2010-es Rally Világbajnokság első futama között, ez kiváló bemelegítési lehetőség számomra a Svéd Rally előtt.

A Fiesta S2000-et fejlesztő M-Sport ügyvezető igazgatója, egyben a BP Ford Abu Dhabi World Rally Team csapatfőnöke, Malcolm Wilson elmondása szerint a januárban homolgizációt kapó sportautó bemutatására keresve sem találhattak volna job lehetőséget a Monte Carlo Rally-nál.

- A Monte Carlo Rally, amelyet 2006-ban Marcus Grönholm nyert meg a Focus WRC-t vezetve továbbra is legendás esemény marad, jóllehet idén nem szerepel a WRC naptárban, így a nézők olyan izgalmas szakaszokon láthatják majd helytállni az új Fiesta S2000-et, mint például a Col de Turini. A versenyen történő megmérettetés egyébiránt minden új auto számára rendkívüli kihívás, Mikko véleménye, javaslatai pedig nagyon hasznos segítségül szolgálnak majd a fejlesztés végső finomítási szakaszában – fejtette ki Wilson.

vehir.hu

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.