- Tisztán kulturális és turisztikai mezőben értelmezve e fogalmakat nagyobb sikereket lehet elérni. Az ország régóta küzd ezzel a félreértéssel, és ez rengeteg problémát szül. Sokan azt gondolják, tévesen, hogy a hagyomány csak konzervatív és nemzeti lehet, a modernitás pedig csak liberális és kozmopolita. Szerintem ez marhaság, politikai lózung, ami akadályozza kultúrköreink egymásra találását, régióink felemelkedését - véli a médiaszakember.
Nincs olyan hagyomány, aminek tovább élését modern eszközökkel ne lehetne segíteni, és nincs olyan modern kultúrelem, amelyet a hagyományhoz való viszonya nélkül lehetne értelmezni - folytatja Geszti Péter. - Ezeket a politika választja szét tudatosan Magyarországon, évszázados távlatban immár, és többek közt ennek volt köszönhető nemrég itt a városban a szoborbotrány is, pedig az embereknek nem hiányzanak az ilyen ügyek, csak rontják az amúgy sem túl fényes közhangulatot.
- Tavaly nyáron tagja voltam a veszprémi plakátverseny zsűriének, így van némi rálátásom Veszprém kommunikációs céljaira – folytatta a kora gyermekkorától a médiában felnövő életművész. - Egy város arculatának kialakítása nagyon nehéz feladat, ugyanis két fontos dimenziót kell összehozni. Az egyik, hogy mit gondolnak maguk a veszprémiek a városukról, a másik pedig, hogy mit gondolnak az idelátogatók. Az így megtalált közös gondolati, hangulati halmaz fogalmai között kell megtalálni azt, amire érdemes hangsúlyt helyezni.
- Úgy látom, régóta folyik itt szakmai munka, ami ezt a várost tudatosan márkázza. A plakátverseny jó példa arra, milyen sok elvárásnak kell megfelelni, ha egy város arculatához keresnek közelítéseket. Az elsőként győztesnek hirdetett plakát szokatlan, merész, vidámnak szánt módon akart szólni arról, hogy a történelmi múlt mellett a fiatalos, könnyed szórakozást is megtalálja a városba érkező turista. Mivel megsértett egy idősebb, konzervatív értékrendű csoportot, akik nem tudtak vele azonosulni, az önkormányzat másikat választott, s valószínűleg jól tette, mert abban ugyan kevesebb volt a kreativitás, ám mindenki együtt tudott élni vele.
Az ARC óriásplakát kiállítás főszervezője kérdésünkre elmondta, nagyon szívesen elhozná az ország legjelentősebb szabadtéri kiállítását Veszprémbe is.
- Már tárgyalunk több nagyvárossal is a kérdésről, ám ez a kiállítás elég költséges vállalkozás. Tíz év alatt ezer olyan plakátot gyűjtöttünk össze, amely az ország elmúlt évtizedének legkülönbözőbb jelenségeivel foglalkozik. Például környezetvédelemmel, a média visszásságaival, a kisebbségek és a közélet problémáival. Egyfajta civil fórummá vált, ahol a gondolkodó emberek kreatívan, a vizualitás nyelvén oszthatják meg másokkal nézeteiket. Nagyon szeretnénk az országban máshol is bemutatni ezeket, Veszprémben is, de ehhez elsősorban szponzorokra és önkormányzati támogatásra van szükség. Mindenesetre Pesten egyre jobban érzékelhető, hogy Veszprém felzárkózik az olyan magyar nagyvárosok mellé, mint Debrecen, Miskolc vagy Szeged. A Veszprémi Nyári Fesztivál, hála a jó marketingnek, az ország egyik jelentős kulturális eseményévé vált.

Geszti Péter egy hete járt Veszprémben, a felújított Latinovits Játékszínben
szervezett felolvasószínházi esten
