Az egykor piacvezető autóreklám-cég, az Il Ferro 2007-ben omlott össze. Mintegy nyolcezren jutottak autóhoz a cég által kínált konstrukcióval. Az autósok jó üzletet remélve vállalták, hogy gépkocsijukra reklámmatricát helyeznek fel, cserébe a cég átvállalja az újautó-tulajdonosoktól a törlesztő-részleteket 40 ezer, a használtautó-tulajdonosoktól 50 ezer forintig. Miután a cég egy idő után már nem fizetett, több ügyfél is bedőlt hitelével, a bankok visszavették az autókat, és elárverezték őket.
A BRFK 2007-ben csalás gyanújával már nyomozott az autóreklámokkal foglalkozó cég ellen, de akkor nem találtak bűncselekményre utaló adatokat. Ezután azonban a Vám- és Pénzügyőrség nyomozóihoz került az ügy, amely a 700 milliós sikkasztás, csalás, pénzmosás, és a számvitel rendje megsértésének gyanújával nyomozott.
A vámőrség 150 millió forintnyi vagyonra rendelt el biztosítási intézkedést, ami azt jelenti, hogy a károsultak számára kedvező bírósági döntés esetén ekkora összeg áll rendelkezésre a hoppon maradt ügyfelek kártalanítására. A büntetőeljárás keretében ugyanis csak a közvetlen kár megtérítésére van lehetőség, azaz a sértettek a szerződéskötéskor kifizetett, a futamidőtől függően 180-330 ezer forintos úgynevezett regisztrációs díjat követelhetik vissza. Az elmaradt hasznot, ami jelen esetben a cég által ki nem fizetett reklámozási díjat, csak a pertársaság által már megindított polgári perben kérhetik.
A pertársaság, amelyet dr. Bense László Erik képvisel, a többszáz károsultra való tekintettel a Fővárosi Bíróságra soron kívüli eljárást kértek, de a bíróság elnöke a bírák túlterheltségére hivatkozva a kérést elutasította. Időközben bővült a felperesek száma, akik részére költségkedvezményt nyújtott be a képviseletet ellátó iroda. Minden felperes anyagi helyzetét – külön-külön - részletesen meg kellett vizsgálnia a bíróságnak, ezért húzódott el idáig a per előkészítése.