Korábban a Közgyűlés nevezte ki a jegyzőt, de az önkormányzati törvény 2013-as módosítása után ez a jog a polgármester kezébe került. Porga Gyula polgármester saját hatáskörben döntött úgy, hogy március elején az Önkormányzati Iroda csoportvezetőjét, Dancs Juditot nevezi ki a posztra. A jegyző megbízatása határozatlan időre szól.
Dancs Judit 2013 óta dolgozik a veszprémi Polgármesteri Hivatalban, előtte 2010-től a balatonalmádi Polgármesteri Hivatalban dolgozott, ahol törvényességi feladatokat látott el. Az új megbízatásáról a Vehir.hu-nak nyilatkozva azt mondta, az ügyek nagy részét és a kollégákat már ismeri, így a munkát zökkenőmentesen tudják folytatni.
Előző veszprémi tisztségében fő feladata a Közgyűlés és a bizottságok működésével kapcsolatos törvényességi és szervezési feladatok voltak, valamint jogi segítséget nyújtott a hivatal belső szervezeti egységei számára jogi és szervezési feladatok végrehajtásában. A választások lebonyolítása során, az általa irányított Közgyűlési Csoport sok részfeladatot látott el.
Nem unalmas munka
- A Polgármesteri Hivatal életében 2011-ben volt nagyobb szervezeti átalakítás. Azóta több változás történt, ami indokolhatja a szervezeti felépítés finomítását. Elég, ha csak azt említjük, hogy a jegyzők építésügyi hatósági hatásköre megszűnt, ezt a feladatot 2020 márciusától a Kormányhivatalok látják el. Új feladatkör a családvédelem koordinálása, ebben a jegyző a hivatalos eljáró szerv. Nagyobb, a polgárok teljességét érintő feladatként jelentkezik 2021 tavaszától a tízévenkénti összeírás a statisztikai célt szolgáló népszámlálás keretében, ami remélhetőleg kevesebb teherrel jár majd a lakosság részéről - mondta új feladatkörének változásairól Dancs Judit, aki szerint új pozíciója nagyobb feladattal és kihívásokkal jár. Felelős vezetőként szeretné megbecsülni, tisztelni és motiválni munkatársait, hisz szerinte ha az emberek jól érzik magukat a munkahelyükön, ahol életük nagy részét töltik, akkor a munkájukban is jobban kibontakozhatnak.
Veszprém új jegyzője portálunknak azt is kiemelte: az ügyfélközpont működéskörében törekedni fognak arra, hogy az ügyfeleknek ne okozzanak felesleges terheket az ügyeik intézése közben.
– Fontos, hogy az ügyfél bízzon abban, hogy az ügyei szakszerűen, gyorsan és hatékonyan, érdekeit szem előtt tartva kerüljenek elbírálásra. Az ügyfélkiszolgálás során törekedni fogunk a korszerű és optimális működés biztosítására az elektronikus támogatások fejlesztésével-mondta, majd a hivatali munkáról és motivációiról is kifejtette véleményét:
-Egy hivatalban a munkának megvan a maga szigorú ritmusa, és szabályai a jogszabályok alapján. Sokan gondolják, hogy a köztisztviselők munkája száraz és unalmas. Ha a végtermékre tekintünk, -egy határozatra, döntésre vagy állásfoglalásra-, az valóban úgy tűnhet, hogy ez nem a kreativitásról szól, de míg az ember eljut oda, hogy elvégezze a munkát, addig egyeztet és ötletel a háttérben. Ez a produktív része a munkának, hisz emberekkel kell foglalkozni, meghallgatni őket és egymást. Nem elég csak a szakmát szeretni, az embereket is kell. Kíváncsinak kell lenni rájuk, hisz mindenki értékes. Nem csak az a fontos, hogy az ember mit csinál, hanem az is, hogy miért és hogyan.