Frutti és Veggi az Európai Friss Kalandok kampánynak a kabalafigurái, mindketten a zöldség és gyümölcsfogyasztás előnyeit népszerűsítik elsősorban a kisgyermekek, valamint rajtuk keresztül a szülők körében is. A két kabalafigura pénteken a Veszprémi Állatkertbe is ellátogatott, számos interaktív játékkal egyetemben, amit a legkisebbektől kezdve a nagyobb gyermekek is kipróbálhattak.
Ilyen volt például a különböző zöldségek és gyümölcsök felismerése kizárólag illat, vagy tapintás alapján, de volt ezekből a termékekből kóstoló is, valamint kifestők és ügyességi játékok.
Az Európai Friss Kalandok egyébként egy Franciaországból indult kezdeményezés, amelynek hazánkban történő megvalósítására a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is sikeresen pályázott az Európai Uniónál.
Ennek a projektnek a keretében érkezett el Veszprémbe is a roadshow, aminek pénteken az állatkert adott otthont.
A helyszínen Török László igazgatótól megtudtuk, hogy az állatkert amellett, hogy bemutatja a világ összes kontinensének különböző állatait, az oktatásban, tanításban is szerepet vállal. Így rendszeresen tartanak természetvédelemmel kapcsolatos és ismeretterjesztő foglalkozásokat, most pedig a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztás előnyeire hívták fel a figyelmet azáltal, hogy helyszínt biztosítottak az Európai Friss Kalandoknak.
Sövényházi Balázs a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Veszprém megyei elnöke hozzátette, hogy alapesetben ezeket a rendezvényeket iskolákban szokták megtartani, azonban a járvány miatt erre most nem volt lehetőségük, így úgy döntöttek, hogy szabadtérre, olyan helyszínekre viszik, ahol amúgy is sok kisgyermekes család megfordul. A Veszprémi Állatkert pedig a kezdetektől megfelelt ennek és egyből partnerként állt hozzá az együttműködéshez.
A jövőben még folytatódik az Európai Friss Kalandok és az ország több pontján lehet majd találkozni Fruttival és Veggivel, ezek helyszínéről és időpontjáról a kezdeményezés honlapján lehet legkönnyebben tájékozódni.