Reggel még az Almádi úti csomópontot használhatták az autósok a Veszprémbe történő ki- és bejutáshoz, délelőtt azonban már az ideiglenes terelőútra irányították a forgalmat, ami a Balatonfüred felé vezető négysávos és a Veszprém-Balatonalmádi közötti kétsávos utakat köti össze a déli iparterületen keresztül.
A témával kapcsolatos hétfő délutáni sajtótájékoztatóján Brányi Mária alpolgármester elmondta, hogy a terelőút kialakításával gyakorlatilag azt oldanák meg, hogy a térségből ingázóknak ne kelljen 20-25 km-es kerülőt tenniük, ha a megyeszékhelyre szeretnének eljutni lakhelyükről. Például ha nem lenne ez az összekötés, akkor egy szentkirályszabadjai, vagy balatonalmádi lakosnak Litér, vagy Felsőörs felé kellene kerülnie, sokkal hosszabb menetidővel és kilométerrel számolva naponta, illetve később a szabadságpusztai lakosokra is ez várna.
Kiemelte, hogy a ma délelőtt óta használatos út még korán sem a végleges szakasz, a tervekben egy kétsávos, teljes hosszában aszfaltozott út szerepel, ami ideális esetben idén október végére készülhet el.
Ehhez azonban szükséges a város rendezési tervének is a módosítása, valamint a közgyűlés jóváhagyása.
Ezen a ponton viszont akadályokba ütközött a beruházás előkészítése, hiszen a hétfő reggeli Városstratégiai és Városmarketing Bizottság ülésén az ellenzéki képviselők és egy külső szakértő, Hartmann Ferenc, Guzslován Gábor és Somfai Attila tartózkodásukkal nem támogatták a rendezési terv módosítását. Mivel az ülésen az egyik Fidesz-KDNP által delegált tag előzetesen indokoltan hiányzott, szavazategyenlőség alakult ki, így nem sikerült elfogadni a határozatot.
A bizottsági üléseknek egyébként döntés-előkészítő szerepük van az önkormányzatban, a közgyűlés elé kerülő határozati javaslatok először ezen a plénumon mennek át, ahol szakértők és a képviselők véleményezhetik azokat, valamint módosítási javaslatokat tehetnek.
Csík Richárd, az érintett bizottság Fidesz-KDNP-s elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, nem számított arra, hogy bárki is ellenezné ezt a beruházást, ahogy fogalmazott: a tartózkodás felér egy gyenge nemmel, ami által nem sikerült elfogadni a határozatot.
Különösen érthetetlen ez amellett, hogy hozzászólás és indok nélkül foglaltak, pontosabban nem foglaltak állást az ellenzéki képviselők, illetve az általuk delegált külső szakértő, így elbukott a javaslat.
Brányi Mária a terelőút fejlesztése kapcsán kiemelte, hogy nem egy pártpolitikai, hanem fejlesztéspolitikai kérdésről van szó, ami több szempontból is előnyös lenne a térségnek.
A közel 100 millió forintos beruházásból megvalósuló útszakasz egyrészről megoldaná a közlekedés problémáját a kétszer 8 hónapos időintervallum alatt, ami alatt elkészül először az Almádi úti külön szintű csomópont, majd ugyanez a Füredi úti kereszteződésnél is, másrészről jelentős gazdaságélénkítő hatása is lenne.
Utóbbi főleg azért, mert a tervezett útszakasz a 8-as elkészülte után is megmaradna, így tovább fejlődhetne a déli iparterület, új cégeknek tenné vonzóvá a letelepedést, munkahelyeket teremtene, ezzel pedig a város gazdasága is fejlődhetne.
Az alpolgármester példa nélkülinek nevezte az ellenzék ezen húzását, amivel a város és a környékben élők mindennapjainak megnehezítését kockáztatják, de hozzátette, hogy bízik benne, hogy a kedden tartandó közgyűlésig meggondolják magukat ezek a képviselők és korrigálják a bizottsági ülésen hozott döntésüket.
A keddi rendkívüli közgyűlésről mi is tudósítani fogunk, ahol eldől a terelőút megépítésének végleges sorsa.
A tervezett útszakaszok pontos vonalvezetéséről ezeken a terveken lehet tájékozódni (fprrás: Városháza):