A részleteket Kugler Gyula, vezérigazgató, Dr. Kizlinger András, értékesítési osztályvezető, Petrovai Péter, informatikai és iratkezelési csoportvezető, valamint Radács Attila, műszaki igazgató ismertették a sajtó előtt.
- Kinyitnak az ügyfélszolgálatok, ismét lehet személyesen intézni a víz- és csatornaszolgáltatással kapcsolatos ügyeket.
- A mellékvízmérők leolvasása elkezdődik, ami a pandémia alatt szünetelt, előfordulhat, hogy nagyobb összegű elszámolószámlákat kapnak az ügyfelek.
- Fejlesztik az online ügyintézési felületüket, nyáron elindul a WaterMeter rendszer.
- Hamarosan elérhető lesz a „Házi praktikák” felület, ahol a felhasználók hasznos tanácsokat kapnak a mindennapos víz- és csatornahasználat kapcsán.
- A Bakonykarszt 39 hazai víziközmű szolgáltató között lett az első az országos elégedettségi felmérésben.
Május 10-től ismét az eredeti nyitva tartás szerint fogadja ügyfeleit a Bakonykarszt Zrt. a megye összes irodájában, valamint a kisebb fiókirodáiban is. Ugyanakkor a járványügyi védekezés jegyében ezeken a helyeken is kötelező lesz a szájmaszk viselete és a kézfertőtlenítés.
Ezzel együtt a cég munkatársai elkezdik a mellékmérők leolvasását is, amit az elmúlt időszakban szintén a személyes kontaktok elkerülése miatt szüneteltettek. Itt viszont felhívják a lakosság figyelmét arra, hogy előfordulhat az elmaradt leolvasások eredményeképp, hogy a megszokottnál nagyobb összegű számlák érkeznek majd a felhasználókhoz.
Annak érdekében, hogy ne egy összegben terhelje meg a háztartást egy ilyen vízszámla, a Bakonykarszt arra kéri az embereket, szenteljenek időt a havi vízfogyasztási átlagmennyiségük módosítására, így éves elszámoláskor nem jelent majd akkora megterhelést egy-egy elszámoló számla kiegyenlítése.
Hamarosan megváltozik a Bakonykarszt online ügyféltere is a WaterMeter alkalmazás. Ennek beüzemelése június 30-ra várható, szeptembertől pedig több új funkciót is bekapcsolnak rajta.
A rendszerről tudni kell, hogy sokkal hatékonyabban támogatja az okostelefonos, vagy tabletes kezelést, könnyebb és egyszerűbb lesz eligazodni benne, továbbá angol és német nyelven is használható, tekintve, hogy a Balaton-felvidéken számos külföldinek van nyaralója, akik ugyanúgy érintettek ebben az ügyintézésben.
A WaterMeter mellett hamarosan a Díjnet rendszerén keresztül is befizethetők lesznek a Bakonykarszt számlái.
A szolgáltató reagálva a felhasználók XXI. századi igényeire, egy nagyszabású kampányt indít, amelyben a tudatos vízfelhasználás praktikáira hívja fel a figyelmet. Az úgynevezett „Házi praktikákat” több felületükön is közzéteszik majd. Ezeknek a különlegessége, hogy az összeállításukban a cég minden részlegéről részt vettek kollégák, a vízvezeték szerelőktől a laboratóriumi munkatársokig.
A Házi praktikák 3 különböző tematika köré csoportosulnak, az ivóvízellátás, a csatorna szolgáltatás és a vízi környezetvédelem.
Ezeknél olyan kérdésekre kapunk választ például, hogy hogyan vízkőtelenítsük a csapokat hatékonyan, vagy éppen mi kerülhet a csatornába és mi nem. (Utóbbi esetében egyébként gyakori probléma volt az utóbbi időben, hogy a WC-n lehúzott nedves kéztörlők, vagy maszkok eldugították a szivattyúkat, ezzel sok gondot okozva a szolgáltatásban.)
A Bakonykarszt ugyanakkor együttműködést is kér a felhasználóktól, egyrészről a hideg időszak közeledtével a vízmérők téliesítését, most pedig ennek a megszüntetését kérik, valamint azt, hogy tegyék lehetővé a munkatársaknak az órák leolvasását, ami egyébként a felhasználók kötelezettsége is.
2018-tól kezdődően kétévente a Magyar Energetikai és Közmű-szabályzási Hivatal kötelezővé tette, hogy a lakosság körében független közvélemény-kutató szervezettel mérjék fel a szolgáltatókkal való elégedettséget.
A felmérésben 39 szolgáltató vett részt és nemrég ismertették a 2020-as eredményeket. Ebből kiderül, hogy az országban első helyen a Bakonykarszt Zrt. végzett, megelőzve a Nyírségvíz Zrt-t és a Bácsvíz Zrt-t, ráadásul megőrizte korábbi vezető helyét is a veszprémi székhelyű szolgáltató.