Az európai fejlesztésű új Focus vezeti be a Ford új generációs, globális, C kategóriás modelljeinek sorát, amelyeket több mint 120 piacon értékesítenek majd. A négyajtós és ötajtós modell néhány hete a Detroit-i Autószalonon debütált, míg a kombi verzió világpremierje a Genfi Autószalonon volt.
A Ford bejelentette egy az új Focus alapjaira épülő globális, nagy teljesítményű modell fejlesztését is.
Az öreg kontinensen a legnépszerűbb az ötajtós Focus verzió, amely nagyságrendileg az értékesítések 60%-a, míg Amerikával és Ázsiával ellentétben Európában a négyajtós változat csupán az értékesítések mintegy 10%-át jelenti.
Elődje elismerten magas színvonalú vezetési minőségének megőrzésével a látványos, új generációs Focus osztályelső új technológiákat és magas szintű kidolgozottságot és kimagaslóan kedvező fogyasztást, csekély CO2 kibocsátást céloz meg,.
Az új Focus európai és az észak-amerikai gyártása egyszerre indul meg 2010 végén, az értékesítés 2011 elején kezdődik. Ezt követi az gyártás beindítása Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában.
Az új generációs Focus kombi az ötödik bemutatott autó, amelyet az új, globális, C-kategóriás padlólemezre épít. E platformra összesen legalább tíz modell épül majd, és 2012-ben már évi kétmillió erre a padlólemezre épített jármű értékesítését tervezi a Ford.
Genfben a Ford azt is megerősítette, hogy egy globális, nagy teljesítményű sportmodell is tagja lesz az új generációs Focus-palettának.
A vonzó, új generációs Ford Focus kombi nagyon fontos modell az európai piacon, hiszen az összes Focus-vásárló mintegy harmada ilyen karosszériát választ majd.
Bizonyos piacokon, mint például Olaszországban, Németországban, vagy akár Magyarországon a kombi változat az összes eladott Focusnak több mint a fele is lehet.
Ék alakú formájával az új Focus kombi már önmagában is nagyszerű látványt nyújt, a funkcionális használati érték és a dinamikus látvány ideális egyensúlyát láttatja.
A hosszú, integrált tetősínek kiemelik a kombi vonzó, kinetikus dizájnját, az önzáródó funkciójú hátsó ajtóba pedig kompakt tetőspoilert integráltak.
Európában 2012-re hatféle karosszériaváltozat fedi majd le a vásárlói igények mintegy 85 százalékát a szegmensben; a négyajtós szedán, az ötajtós ferdehátú, a kombi, az ötüléses MAV, a hétüléses MAV és a kis SUV teszi ki a kínálat nagy részét.
A Focus kombit kezdetben csak Európában értékesítik. E modell sok technológiában osztozik az összes globális, C-kategóriás Ford modellel, egyebek között pedig a gazdaságos erőforrásokban, a nagyszerű vezetési minőségben és a kidolgozottság magas fokában is.
„E modell globális, új generációs Focus-palettánk szerves része, s nagyon kíváncsian várjuk e szerintünk látványos és különleges modell fogadtatását.” -mondta John Fleming, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója.