Veszprém célja, hogy 2030-ra a saját kategóriájában Európa 20 legélhetőbb városa közé tartozzon, erről Porga Gyula már többször beszélt interjúkban és sajtótájékoztatókon. Az útfejlesztések, a korszerűsítések, az energetikai megújítások mind ezt a célt szolgálják és jelenleg is ez a fő vezérelv a közösségi közlekedés gyökeres megújítása, azaz a teljes buszpark lecserélése mellett 2023-ra.
A polgármester Kovács Rajmund független ellenzéki önkormányzati képviselő nyílt levelére reagált, amelyben a képviselő nehezményezte, hogy a városvezető amellett döntött, hogy a V-Busz közel 5 milliárdos hitelből valósítja meg ezt az elképzelését. Ezt a hitelt – amennyiben megkapja Veszprém a kormány jóváhagyását a felvételre – egyébként 10 év alatt kell törlesztenie a városnak.
Az új járművek viszont már 2023-ban forgalomba állhatnak.
A polgármester szerint három lehetőséget vizsgáltak meg a döntés előtt:
- a buszparkot hitel felvételével újítják meg;
- lízing konstrukciót vesznek igénybe;
- a teljes közszolgáltatást egy külső cégre bízzák.
Porga Gyula közleményében leírja, hogy letesztelték a piacot, megvizsgálták a három verziót, és a képviselőkkel egyeztetve arra a többségi álláspontra jutottak, hogy az új buszparkot hitelből érdemes megújítani, mert a város költségvetése szempontjából ez a megoldás a legkiszámíthatóbb, a legkevésbé megterhelő, ezért a legmegnyugtatóbb. Hozzáteszi, a döntéssel nagyot lép előre Veszprém azon az úton, amelynek a végén 2023-ban már új buszok szállítják a veszprémieket és az ide látogató turistákat valamennyi útvonalon és járaton.
„Biztonsággal állítjuk, hogy a döntéssel a veszprémi közlekedés Európa élvonalához csatlakozik, és végérvényesen maga mögött hagyja a múltat” - áll a közlemény végén.
Információink szerint a jövőbeni flotta 42 db MAN típusú autóbuszból fog állni, ebből 28 db háromajtós szólóbusz lesz, valamint további 14 db négyajtós csuklósbusz.