2009-ben a kínai autópiac 46%-os növekedést produkálva elérte a 13,6 milliós darabszámot, s ebből 8,6 millió kínai tavaly vásárolta meg élete első autóját. Az idei évre a szakértők mintegy 10%-os növekedést prognosztizálnak, ami azt jelenti, hogy a piac 2010-ben elérheti a 15 millió darabot, így maga mögé utasíthatja a lassan élénkülő amerikai, és a roncsautó-prémiumok miatt lassuló európai piacot is.
Kína a világ legnépesebb országa, s rohamos ütemben bővülő gazdaságának köszönhetően hamarosan tartósan a világ legnagyobb autópiaca is lesz, éppen ezért a valamennyi globális autógyártó fókuszába került.
A piac ugyanakkor még éretlen, s ellentétben az amerikai illetve európai piaccal, ahol 1-2%-os piaci részesedés változás is figyelemre méltó eredménynek számít, az 'első vásárlók' nagy száma miatt ennél sokkal drasztikusabb változások is könnyen előfordulhatnak. Mindemellett nem beszélhetünk még kialakult márkahűségről sem, hiszen a vevők legjelentősebb része jelenleg élete első autóját használja, illetve annak megvásárlására készül.
A tipikus kínai autóvásárló egyébiránt fiatalabb, mint amerikai, vagy európai társa, s médiahasználati szokásai is eltérnek attól: Kínában elképesztően hangsúlyos az internet és a közösségi média, s ezáltal a 'szájreklám' szerepe, emellett a nálunk megszokottnál sokkal elterjedtebb a mobil alapú multimédiás illetve internetes kommunikáció. Előrejelzések szerint a jelenlegi 396 millió kínai internet-felhasználó száma 2013-ra 840 millióra nő majd, ami az ország akkora prognosztizált népességének 61%-át jelenti.