A V-Busz rutinszerű feladatai közé tartozik, hogy a szerelők hetente az összes járművet átvizsgálják műszakilag, akkor is, ha egyébként nem ütötte fel a fejét meghibásodás. Ilyenkor teljes diagnosztikát végeznek el a járműveken, amelyekbe beletartozik a fékek, a futóművek, a teljes elektronika ellenőrzése is, de a számítógépes monitorozással gyakorlatilag mindent le lehet kérdezni a jármű rendszereiről.
Ebbe a munkába nyerhettek betekintést szombat délelőtt a jendrás diákok, hogy testközelből ismerkedhessenek a gyakorlatban is azzal, amit a duális képzés keretén belül az iskolapadban tanulnak, a későbbiekben pedig akár az önkormányzati cégnél is elvégezhetik a szükséges gyakorlati képzésüket.
A Pápai úti telephelyen a közösségi közlekedésért felelős szolgáltató munkatársai mutatták be azokat az informatikai rendszereket, amelyekkel az említett monitorozást elvégzik a járműveken, valamint az olyan szerelői fogásokat is, amelyeket még mindig nem lehet megoldani digitálisan, ilyen a járművek zsírzása például. Mindezt pedig éles helyzetben is prezentálták egy éppen átvizsgálásra a garázsba gördülő MAN típusú buszon.
Elhangzott, hogy ezekkel a rendszerekkel a buszok beállításain is lehet módosítani, mint kiderült, az ajtónyitók esetében, vagy a váltórendszeren már végeztek ilyen finomhangolásokat a tökéletes működés érdekében.
A látogatáson szóba került az is, mi történik akkor, ha egy busz műszakilag meghibásodik. Ilyenkor a kisebb szerelési műveleteket elvégzik helyben, ha komolyabb beavatkozásra van szükség, akkor a MAN magyarországi telephelyeire szállítják a buszokat. Viszont mióta az új járműflotta forgalomba állt 2021 végétől kezdve Veszprémben, ilyenre még nem volt szükség egyszer sem.
A diákok a szerelőműhely mellett a diszpécserek munkájával is megismerkedhettek. Többek közt azzal a GPS-alapú rendszerrel, amellyel valós időben nyomon tudják követni az összes forgalomban lévő járművet. Ez a felület mutatja azt is, hogy a menetrendhez képest melyik jármű éppen melyik megállónál jár a városban.
Szombat délelőtt, a diákok látogatásánál egyébként a 40 forgalomban lévő jármű egyikénél sem volt látszott a térképen, hogy jelentősen eltérne a menetrendhez képest.
A V-Busz munkatársai készséggel válaszoltak minden felmerülő kérdésre a fiatalok részéről, hiszen ahogy Tujder Zoltánné, forgalmi vezető fogalmazott, jövőbeni munkatársaikat látják a diákokban, ezért igyekeztek minden részletet bemutatni a V-Busz működéséről.