A jelenleg itt készülő ötajtós Focus hét évvel a gyár megnyitását követően került gyártásba, ahol előtte a korábbi generációs Focus előállítása folyt. A 300.000. Focust-t a napokban szállítják ki leendő, szentpétervári tulajdonosának.
A Ford Focus Európa többi országához hasonlóan Oroszországban is rendkívül sikeres modell, nem utolsó sorban dizájnja, az általa kínált vezetési élmény, és elérhető ára okán.
A vsevolozhsk-i a Ford egyetlen olyan európai gyára, ahol a háromajtós, ötajtós, szedán és kombi modellek gyártása egyaránt folyik, széles motorválasztékkal, és három rendelhető felszereltségi szinttel. Az összesen mintegy 340 millió dolláros beruházással felépült, 2000 főt foglalkoztató üzemben, ahol a tavalyi év során közel 65.000 Focus készült, az idei évben megkezdődött meg az új Mondeo gyártása is.
Érdekes tények a Focus-ról
* Az első Focus-t 1998-ban mutatták be a Genfi Autószalonon
* A következő generációs Focus 2004-ben látott napvilágot, a legfrissebb modell pedig 2008-ban mutatkozott be
* A Focus hetedik éve a legnépszerűbb nem hazai autó Oroszországban
* A Focus az egyetlen autó, amely megkapta az európai Év Autója (1999) és amerikai Év Autója (2000) díjat egyaránt.
* Az oroszországi Ford Focus Club közel 90.000 tagot számlál
* Ha mind a 300.000 Oroszországban gyártott Focus-t sorba raknánk, elérné az 1350 km-t, ami a Moszkva-Szentpétervár távolság oda-vissza
* 2006-ban egy 1,8 l diesel Focus-szal sikerült egy tankkal megtenni a Moszkva-Szentpétervár távolságot (3.72 literes átlagfoyasztás)