A Microsoft és a Ford, amely az első autógyártó, amely alkalmazza a Hohm rendszert, közüzemi vállalatokkal és önkormányzatokkal is együttműködik annak érdekében, hogy olyan energia-ökorendszert hozzanak létre, amely szabályozza az energiafogyasztást, amikor megnő a kereslet az elektromos autók iránt. A Ford lendületes, az elektromos autók széleskörű elterjesztését célzó programjában 2013-ig öt új modell bevezetése szerepel Észak-Amerikában és Európában: Észak-Amerikában még idén bemutatásra kerül az elektromos Transit Connect, míg az új Focus elektromos változata 2011-ben érkezik, emellett 2012-ben három új hibrid érkezik a jelenlegi négy Ford, Mercury valamit egy néhány hónapon belül érkező Lincoln modell mellett. Az új Focus elektromos változata lesz ugyanakkor az első modell, amelyben alkalmazásra kerül az új Hohm rendszer.
A Hohm rendszer kifejlesztésével a Ford és a Microsoft célja, hogy sokkal élhetőbbé, azaz könnyebbé és gazdaságosabbá tegye az elektromos autók tartását leendő tulajdonosok számára: a Hohm abban segít majd az autótulajdonosoknak, hogy eldöntsék, melyik számukra a leghatékonyabb és legolcsóbb módja akkumulátorral hajtott elektromos autójuk (BEV) vagy hálózatról tölthető hibridautójuk (PHEV) újratöltésére. A rendszer a közüzemi vállatoknak is segíthet, amikor a hálózatban nagyobb energiaigény jelentkezik az elektromos autók miatt, így alapvető fontosságú lehet annak az infrastruktúrának a kifejlesztésében, amely nélkülözhetetlen az elektromos autók elterjedéséhez.
Az elektromos autók sikerében és a vásárlói igény erősödésében döntő szerepe van a hatékony energia-ökorendszerek szabályozásának. Egy közelmúltban az Accenture által az USA-ban, Németországban, Franciaországban és Olaszországban végzett felmérés szerint (Accenture survey) a megkérdezett potenciális vásárlók 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő két esztendőben valószínűleg vesznek egy hibrid vagy elektromos autót. Az egyre nagyobb számú elektromos autó azonban egyre nagyobb hatással lesz az energiaigényre, egy elektromos autó töltés közben ugyanis akár meg is kétszerezheti egy háztartás energiaigényét. A Ford és a Microsoft éppen ezért egyetért abban, hogy a vevők számára egyszerűvé és megfizethetővé tett energiaszabályozás kulcsfontosságú az elektromos járművek sikerében, illetve a pozitív környezeti hatás elérésében.
“Az elektromos autók fontos szerepet játszanak abban a globális erőfeszítésben, amely az energiahatékonyság fokozását célozza, és kezeli a klímaváltozás és a fenntarthatóság feladatait.” - fogalmazott Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója. “Ám az elektromos autók iránti piac bővülése jelentős hatással lesz majd a háztartások energiafogyasztására, illetve az ország elektromos rendszerének terhelésére. A Microsoft Hohm-mal a Ford és a Microsoft olyan megoldást kínál, amely az autótulajdonosok számára könnyebbé teszi a döntést elektromos autójuk legolcsóbb és leghatékonyabb újratöltéséről, illetve eszközt ad az energiaszolgáltató vállalatok kezébe, amellyel hatékonyabban reagálhatnak a változó energiaigényre.”