Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Ami az Apollo-11-nek három napjába telt, a V-Busz két hónap alatt érné el

2022. július 20. 15:03
Egy átlagos hétköznapon szinte belevesznek Veszprém monotonitásába a V-Busz lila járművei, persze egy közösségi közlekedésért felelős szolgáltatónál éppen ez a megszokott, menetrendszerű működés az, ami jogosan elvárható. Viszont, ha a négyzetrácsos papír fölött elvégzünk néhány számolást, hamar kiderül, hogy némely esetben milyen hihetetlen számok állnak a buszközlekedés mögött. A V-Busz Kft. illetékeseivel most ezeket böngésztük végig és végeztünk csupán a szemléltetés és a játék végett összehasonlítást is.

Melyik lehet a leghosszabb útvonal? Hány megálló és járat van a városban? Melyik útvonalon utaznak a legtöbben? Melyik a leghosszabb és legrövidebb út? – Mind-mind olyan kérdés, amire legfeljebb saccolni tudjuk a választ és valljuk be, a mindennapi életvitelünket ezek ismerete sem változtatja meg gyökeresen. Mégis, két megálló között érdemes próbára tenni a tippelési képességünket, hiszen a tényleges számok sokszor meghökkentőek lehetnek.

Alábbiakban eláruljuk ezeket a V-Busz Kft. illetékes kollégáinak segítségével.

Az egész várost tekintve összesen 222 darab megálló van, amit egy átlagos tanítási és munkanapon 828 járat érint. Ez összesen 7403,5 kilométert jelent. Tanszünetben 786 busz van forgalomban és 7031,4 kilométert tesz meg. Szombatonként 481 járat 4201,3 kilométert, vasárnaponként 495 busz 4242,8 kilométert megy átlagosan.

A leghosszabb útvonalat a 18-as busz teszi meg, ami a Haszkovó-forduló és a csatárhegyi megálló között jár, összesen 14,84 kilométert megy egy járattal.

A buszok legkevesebbet februárban mennek (nagyjából 182 ezer kilométert), legtöbbet pedig márciusban és májusban, közel 201 ezer kilométert.

Utasszám-mérés alapján a legtöbben a 3-as, 4-es és 4A, valamint a 6-os járatokon utaznak. Érdekesség, hogy Veszprémben 25 vonalon 34 féle vonalvezetéssel járnak a buszok.

Ha a teljes vonalon végig megyünk, a 15-ös és 2-es busszal lehet a leghosszabb ideig utazni, körülbelül 37 percig. A 7-es és 7A járatokon pedig a legrövidebb ideig tart eljutni az indulástól a végállomásig, ami nagyjából negyedórát jelent.

A lila buszok havonta átlagosan 194 ezer kilométert futnak a városban. Egy kis számítás után, ha mindezt leosztjuk egy hétre, akkor megállapítható, hogy 7 nap alatt hosszabb távot tesznek meg, mint az egyenlítő teljes hossza, ami 40 075 kilométer.

És még egy érdekesség a végére, csupán a számok bűvöletében: az Apollo-11-nek három napjába telt, mire elérte a Holdat három asztronautával, köztük Niel Armstronggal a fedélzetén. Ha összeadjuk hogy az összes veszprémi busz hány kilométert tesz meg, akkor kijön, hogy két hónap alatt érnék el, sőt kicsit még túl is haladnának a Föld és a Hold átlagos távolságán (384 400 kilométer).

vehir.hu
további cikkek
Együtt karácsonyozott a Cholnokyváros közössége Cholnokyváros Együtt karácsonyozott a Cholnokyváros közössége A Cholnoky városrészben élők közösségtudatát bizonyítja, hogy milyen sokan összegyűltek szerda délután az iskola előtt, ahol együtt ünnepelték a közelgő karácsonyt. ma 19:39 Egymással is megosztották az advent örömét a dózsavárosiak Dózsaváros Egymással is megosztották az advent örömét a dózsavárosiak Az egyik legrégebbi veszprémi hagyományt folytatták kedden kora este, amikor a dózsavárosiak ismét összegyűltek a Dózsa téren, hogy együtt hangolódjanak a karácsonyra. ma 14:55 Adományozásból összefogás Adományozásból összefogás Hétfő délután adták át a Cholnoky Kerekasztal adventi adománygyűjtésének felajánlásait a Máltai Szeretetszolgálat és a Veszprémi Állatvédő Egyesület részére. tegnap 16:25 „A hajnali, füstös gondolataim mások fejében is ugyanúgy bolyonganak” koncert „A hajnali, füstös gondolataim mások fejében is ugyanúgy bolyonganak” Megjelent a Szabó Balázs Bandája új nagylemeze, a Keringés. A tíz állomásos lemezbemutató turné veszprémi állomása december 21-én lesz az Expresszóban; az új dalok mellett természetesen a régi, jólismert szerzemények is helyet kapnak, legalábbis erről biztosított bennünket Balázs, a zenekar frontembere, aki megkeresésünkre részletesen is mesélt az új lemezről, arról, mitől lett bátor a hangszerelés, s hogy miben változott Balázs személyisége, ami a lemezen is kihallik. tegnap 12:41

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.