Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Közös ötletelés a Füredidomb közlekedésének javításáról

2022. szeptember 16. 19:39
Kovács Áron önkormányzati képviselő kezdeményezésére ültek tárgyalóasztalhoz a Füredidomb lakosai, valamint Polgármesteri Hivatal illetékese és a városrész képviselője, hogy együtt járják körbe a terület közlekedésének problémáit és a lehetséges megoldásokat.

Csütörtök délután a veszprémi városháza tárgyalójában találkozott Kovács Áron és Kovács Zoltán, utóbbi a hivatal Városüzemeltetési Irodájának vezetője, valamint több veszprémi civil, akik mindannyian a Füredidombon élnek. A találkozó nem nevezhető a klasszikus értelemben vett lakossági fórumnak, ugyanis meghívásos alapú volt, a képviselő azokat invitálta erre az egyeztetésre, akik korábban már megkeresték a helyi közlekedés problémáival, sőt némely esetben ötleteikkel, hogyan orvosolják a jelenlegi helyzetet.

A találkozó célja tehát az volt, hogy ezeket a problémákat és javaslatokat összegyűjtsék, rendszerben tekintsék át és így, egymást és a szakmailag illetékes személyeket is bevonva keressék meg azokat a pontokat, ahol hatékony beavatkozással javítható a helyzet.

Erre szükség is lenne, ahogy a találkozón kiderült, hiszen többek közt a Mester utcából, az Orgona és Ibolya utcákból, valamint a Kazán és Sorompó utcákból érkező helyi lakosok hasonló problémákat vetettek fel.

Egyrészről a megnövekedett autószám miatt némely esetben már a saját házuk előtt sem tudnak parkolni, ráadásul sokan a munkaeszközüknek számító kisbuszokkal, furgonjaikkal parkolnak a lakóövezetben, további hasznos parkolóhelyeket elvéve. Ezen kívül szintén a nem megfelelő parkolási morál témakörében került szóba, hogy a kereszteződéstől számított 5 métert sem tartják be sokan, ennek pedig az az eredménye, hogy a szemetes autó sem tud bejutni a házakhoz.

Volt, aki kifogásolta, hogy a 7/A helyi járatos busz miért az Orgona utca felé közlekedik, itt az útvonal módosítását vetették fel megoldásként.

A közlekedés nehéz helyzetét tovább rontják a folyamatos ingatlanberuházások is a környéken, erre reakcióként elhangzott, hogy az önkormányzat igyekszik ezeket infrastrukturálisan lekövetni, viszont csak akkor van lehetőségük az utak és járdák fejlesztésére, ha lezárul egy jelentősebb beruházás. Arra kevés példa van, hogy a beruházást végző cég az építkezés során érintett utakat és járdákat is megcsinálja, habár ritka esetben, de Veszprémben ilyen is van, jegyezte meg Kovács Áron.

Az egyébként konstruktív szellemben zajló egyeztetésen elhangzott az is, hogy sok esetben az országos építési szabályok sem megfelelőek, nem szabják meg pontos keretek közt egy-egy társasház kritériumait, például, hogy hány parkolóhelyet köteles a beruházó építeni a lakások mellé, így pedig nincsenek összhangban a szabályzatok és a későbbi élhetőségi kritériumok.

Az egyeztetésen kikristályosodott, hogy jelen esetben nem célravezető a pontszerű beavatkozás, tehát például egy egyirányúsítás nem fogja megoldani az összes problémát, helyette lehet, hogy egy másik helyen okoz újabbat. Abban minden jelenlévő megállapodott, hogy komplexebben kell kezelni a kérdést, hiszen a mostani úthálózatot nem a 2022-es autószámra tervezték, és ez igaz az egész városra.

Kovács Áron elmondta: a mostani problémafelvetés sokat segít neki és az önkormányzatnak abban, hogy tovább dolgozzanak a helyzet javításán, így tehát a jövőben folytatni szeretnék ezt a párbeszédet, amire a helyi lakosok is nyitottak voltak.

Hajas Bálint
Domján Attila
további cikkek
Több mint százezer elektromos rollert használnak ma Magyarországon Több mint százezer elektromos rollert használnak ma Magyarországon Általános városi közlekedési eszközzé válik a magán és közösségi elektromos roller, a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Magyarországon már több mint 100 ezer e-rollert használnak az emberek, amelyek mintegy 10 százaléka bérelhető, a többi magántulajdonú eszköz. Számuk folyamatosan nő, különösen a városokban, mivel az e-rollerekkel kikerülhetők a közlekedési dugók és parkolni is könnyű velük. 2024. szeptember 4. 11:56 Az utószezonban is sűrűbben járnak a vonatok a Balatonhoz Az utószezonban is sűrűbben járnak a vonatok a Balatonhoz Az utószezonban is sűrűbben járnak a vonatok a Balatonhoz - közölte a MÁV a vasúttársaság honlapján vasárnap, kiemelve, hogy a balatoni szerelvények a főszezonban több mint 1,2 millió utazást szolgáltak ki. 2024. szeptember 1. 14:02 Atomjaira szedik szét a KRESZ-t, hogy egy sokkal gyakorlatiasabb szabályrendszert rakjanak össze belőle Atomjaira szedik szét a KRESZ-t, hogy egy sokkal gyakorlatiasabb szabályrendszert rakjanak össze belőle Jövő tavaszra elkészülhet az új KRESZ tervezete, ami ezután az Országgyűlés elé kerül, hogy elfogadják azt. A most is hatályban lévő szabályrendszer eddig csupán kisebb ráncfelvarrásokon átesett közel ötven év alatt, most viszont végre az adott korhoz igazodik minden tekintetben. Sajtóinformációk szerint az új KRESZ-ben különösen nagy figyelmet kap majd az e-mobilitás, pont az a terület, amiben Veszprém a legtöbbet fejlesztett az elmúlt években. 2024. augusztus 27. 22:17 Sikeres hídbeemelés a Bakonyban Sikeres hídbeemelés a Bakonyban 2024. augusztus 24. 12:35

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.