Ez azt jelenti, hogy 80 mérnökségén keresztül, 12 órás váltott műszakokban, 0-24 órában végezhetnek hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat. Az előrejelzések alapján még egy ideig várni kell, hogy az ekék és sószórók megkezdjék az új téli szezon első bevetését, de a közutasok addig sem tétlenkednek, hanem kihasználják a jó időt, így egy darabig az országos utak javítási munkáira koncentrálhatnak.
A Magyar Közút mintegy 31 ezer kilométernyi fő- és mellékúton, illetve ezen belül 291 kilométernyi autóúton és további több mint ezer kilométernyi külterületi kerékpárúton végzi majd el a szükséges hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat.
A Magyar Közút 80 mérnökségén, 19 megyei és központi irányításán keresztül több mint 2500 munkatárs dolgozik közvetlenül is a téli üzemben. Ehhez 713 hóekével felszerelt teherautó, 149 rakodógép és 119 hómaró is társul. Rendkívüli időjárási helyzetekben pedig országosan 781 úgynevezett lehívható munkagépet is bevethet majd a közútkezelő. Ez azt jelenti, hogy kis forgalmú utakon helyi, elsősorban mezőgazdasági és fuvarozási kisvállalkozással kötnek rendelkezésre állási szerződést, hogy havaria esetén őket is be lehessen vetni.
Az elmúlt hónapokban a Magyar Közút feltöltötte a sótárolóit, melyekben több mint 133 ezer tonna só van (az új koncessziós cég számára további 36 ezer tonna sót adott át a társaság), 36 ezer tonna kálcium-klorid granulátum, 2,7 millió liter kálcium-klorid oldat és közel 8700 tonna érdesítő anyag van raktáron, melyek pótlása keretszerződésekkel az egész téli időszakban biztosított.
Azokon a szakaszokon, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyobb a hófúvások előfordulási lehetősége, ott hófogórácsokat és hálókat helyeztek ki, ez összesen 418 kilométernyi útszakaszt érint. Emellett összesen 384 kilométeren hóvédő erdősávok is találhatóak az országos közúthálózat mentén.