Nagy számú érdeklődő részvételével rendeztek lakossági fórumot szerda délután a Rózsa utcai könyvtárban, ahol a kertvárosi utcák fizetős parkolási rendszerbe vonását tárgyalták. A meghívó szerint a Budapes út, Viola utca, Gyöngyvirág utca, Rózsa utca, Levendula utca által határolt terület sorsáról kérdezték az ott élőket.
A fórumot Brányi Mária alpolgármester, a városrész önkormányzati képviselője vezette, aki felütésként elmondta: a parkolási rend felülvizsgálatát Mikszáth utcai lakosok kezdeményezték egy szeptember eleji konzultáción, erre az igényre reagálva hívták össze a fórumot.
A VKSZ Zrt. részéről Vargáné Schmidt Krisztina parkolási üzemvezető gondosan összeállított prezentáción keresztül szemléltette a parkolási zónák tavalyi átrendezését és annak tapasztalatait – mint ismeretes, tavaly novemberben a zónahatárok módosításával és az Egyetemváros jelentős részének fizetős zónába vonásával változott a város parkolási rendje. A bemutató nem nyerte el a jelenlévők tetszését: egyre többen zúgolódtak a hosszúra nyúlt, ám a Kertvárost egyáltalán nem érintő beszámoló miatt, és amikor a különböző jegyvásárlási lehetőségeket és bérletkonstrukciókat ecsetelte, az egybegyűltek félbe is szakították az előadót. "A lényeget! Lesz fizetős parkolás, vagy nem lesz?!"
Brányi Mária arra intette a fórum résztvevőit, hogy tiszteljék meg a Polgármesteri Hivatal és a VKSZ Zrt. munkatársait azzal, hogy végighallgatják őket, ha már készültek a háttéradatokkal. Egyúttal jelezte, hogy a városrészben soha nem fognak a lakosság akarata ellenére fizetős parkolási rendszert bevezetni – mire többen annak adtak hangot, hogy a lakosság részéről nincs ilyen igény. Az alpolgármester arra kérte az egybegyűlteket, hogy hallgassák meg a kollégáit, különben nincs értelme az összejövetelnek, mire néhányan azzal replikáztak, hogy azt eleve össze sem kellett volna hívni.
Kovács Zoltán, a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Irodájának vezetője végül mégis szót kapott, és beszámolhatott arról, hogy több alkalommal megszámolták a városrészben parkoló autókat, mind munkaidőben, mind este, mind hétvégén, és azt tapasztalták, hogy az utcán álló autók száma nagyjából állandó a naptól és napszaktól függetlenül – ami azt jelenti, hogy elsősorban az ott élők parkolnak itt, ők pedig akkor is maradnak, ha az utcákat bevonják a fizetős rendszerbe. Így egy ilyen változásnak semmilyen forgalomcsökkentő hatása nem lenne, tehát a hivatalban nem is látják indokoltnak a változtatást.
A nap végére mindenki megnyugodott, és kirajzolódott az a szándék, hogy a fórum célja nem a fizetős parkolás bevezetése volt, hanem az, hogy az ezt kérő néhány lakost meggyőzzék arról, erre semmi szükség.